Alla inlägg under maj 2007

Av Inger - 11 maj 2007 13:53

Igår startade vi spårkursen, alla fick lägga ett eget spår utifrån sin hunds erfarenhet/kunskap. Det var lite olika några la korta raka spår och andra provade appelspår dvs ca 300 meter med två vinklar.

Vi tränade också budföring och platsliggning med hundarna.

Mattar och hussar fick stega upp 100 meter och se hur många dubbelsteg man har för att lättare kunna beräkna och lägga ut spår och apporter.

Vi hann naturligtvis med att fika också!!!

Husse visade ett spår med Pippi hon går så klockrent med låg nos och har sitt markering vid apporterna, ser tjusigt ut.

Kvällen gick jättefort och plötsligt var klockan 21.00 och vi skulle avsluta oj så fort det går när man ska gå med i några spår, skulle behöva klona mig!!

Av Inger - 7 maj 2007 13:40

I lördags hade vi släktträff/kusinträff på min pappas sida. Pappa hade fem syskon och bara en av dom Maj finns kvar, hon var med och det var så roligt att höra henne berätta om föräldrarna och syskonen.

Min pappa dog när jag bara var 12 år mina systrar var 9 och 2 år gamla så vi har inte hört pappa berätta om sin barndom och sina föräldrar(inte som jag kommer ihåg) så det var extra roligt.

Alla kusinerna kom på träffen vi var 12 stycken vissa av dom har jag aldrig träffat det är sån ålderskillnad på oss, så när jag var liten hade dom äldre kusinerna redan flyttad hemifrån.

Mamma hade tagit med bröllopskort på farfar o farmor samt pappas syskon som vi placerade ut på borden, så man letade på sitt bord genom att leta på rätt kort. Vi hade dator o bildkanon med så vi kunde göra ett släktträd under kvällens gång, vi tog kusinkort och kort familjevis som ska monteras in i släktträdet. Det blev en mycket lyckad eftermiddag med släktingar som jag inte träffat på så där 30 år.


På söndagen var vi i Västerås och tävlade agility med Elektra. Agility klass large startade, banan var lite trixig och det kändes lite nervöst!

Men vi kom runt med noll fel och hyfsad tid som räckte till en andra plats!

Hoppklassen vann vi noll fel och 32,44 sek. HURRA FÖR ELEKTRA!!!

Hoppbanan var oxå lite trixig och jag tror att det är bra att jag blir lite nervös, skärper till mig då!


Idag har vi varit på klubben hela förmiddagen började med att gå rundan och sen tränade vi lydnad på planen.

Pippi går så bra älskar verkligen lydnadsmomenten. Elektra fixade rutan kanonbra och ligg/sitt/stå är inga problem längre men jag skulle vilja ha mera tryck/arbetsglädje i momenten måste komma på någon bättre belöning till henne. Pippi gillar att man leker kastar boll, men det räcker inte riktigt till Elektra ska prova med skål en bit bort med godis i som hon får ta när hon går bra.

Av Inger - 4 maj 2007 17:31

Söderköping i tisdags gick så där resultatmässigt men det var roliga banor med mycket spring i och vi hade sluttid på 28 sekunder, racerråttan o jag.

Så på det hela taget är jag nöjd med tävlingarna, i agilityn fick jag in Elektra i fel tunnelöppning genom att göra ett bakombyte och inte vänta ut henne. Klantigt och just det som Petter påpekade på påskkursen att jag måste tänka på, man lär sig tydligen aldrig!

Men Elekta gick otroligt bra, i hoppklassen tjyvstartar hon det har inte hänt på mycket länge så jag kom efter och hon stannar upp framför ett hinder och kollar var tusan matte är och vipps så hade vi en vägran. Slutar på nionde plats med 5 fel och 28 sekunder idealtid 37.

Anna har varit hemma i veckan och gått långpromenader 1 milen vid Tripphult och några varv i Viaspåret har det blivit.

Nu är husse i Hallsberg och tränar lydnad med båda vovvarna.

Jag ska ta helg efter en tuff vecka på jobbet!

Ha det gott!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards