Alla inlägg under december 2009

Av Inger - 28 december 2009 13:04

Vi har utökat skaran med Billy-Boy, så var det ju inte tänkt men det blir inte alltid som man tänker. Just idag är han inte så poppis här hemma han trodde nämligen att han kunde bestämma över flocken och vaktade kylskåpet när jag fixade frukosten. Vilket resulterade i att matte fick näst intill hjärnblödning och avvisade den unge herrn till eftertänksamhet och avskildhet i sin bur.

 

Han har tidigare visat att han vaktar på ben men då mot Cocos, vilket vi inte tagit så allvarligt på, nu var det Pippi som stod nära mej vid kylskåpet och fick sig en omgång! Detta är inte acceptabelt och jag hoppas att mitt utbrott fick honom att fatta att det var den enda gången i världshistorien som han betedde sig så.

USCH O FY!! Så jäkla arg jag blev!   

 

Promenerade med de andra tre en runda och tog sen ut herrn på en egen sväng när jag hade lugnat ner mig något!

 

Pippi: Har under året gått från klarhet till klarhet den lilla blandrasen är en STJÄRNA  hon kom 6:a på SM försvarsmaktshund med husse, har tagit 5 SM pinnar i agility 2 SM pinnar i hopp, tyvärr så släpar hon på en ynklig matte som inte kan springa ordentligt så vi saknar 2 hoppinnar, vi har hyrt in handlern Åsa några gånger och jag tror att det var Pippi och Åsa som plockade 2 av pinnarna. TACK ÅSA! Pippi har äntligen tagit ett första pris i lydnad 287,5 poäng och vi sattsar fortfarande på ett LP ELIT. Pippi tävlade också lägre bevakning med husse framgångsrik och blev uppflyttat till högre.

Pippi har LP1 LP2 o LP3 i lydnad och är uppflyttad till högre bevakning samt klass 3 hund i agility och hopp!

 

Elektra: Min egna lilla racerråtta   har tagit sig upp i klass 3 både i agility och till slut också i hopp - hon har ju också matten att släpa på (och jag är inte så snabb, så här har Åsa också varit behjälplig). Vi hade nog tänkt oss ett LP 3 men nix vi har inte kommit dit än, det är bara at träna på!  Elektra och jag har hittat glädjen i lydnaden igen efter ett jobbigt bakslag, vi har helt enkelt tränat för lite tävlingsmässigt och hon tyckte det var superläskigt nar jag gick stelt och konstig och inte belönade henne. Jag har å andra sidan velat så mycket med min "brukshunds" och tänkt på vad folk ska tycka och säga så jag har blivit nervös och ännu mera stel o konstig och sen så har vi hamnat i en ond cirkel........men nu har vi kul......tillsammans!

Elektra har LP1 LP2 i lydnad och är uppflyttad till lägre spår samt klass 3 hund i agility och hopp!

 

Cocos: Har påbörjat utbildningen till försvarsmaktshund med husse, jag och Cocos har gått agilitykurser under året. Hon är ruggigt snabb den lilla!Lydnadsbiten går så där........ vi har inte alla moment i lydnadsklass 1 ännu men det tar sig!

 

Billy-Boy: Bonushunden som vi älskar(ligger på minus idag bara). Han har fått spåra lite med mig, ska starta honom i appell och lydnad så småningom när vi är klara med alla momenten. Agility kör vi också det går lugnt och fint så här har jag en polare som följer mig!

 

MÅl 2010:

 

Matten:

Ska ha en väl genomtänkt plan för alla träningspass.

Ska skriva ner vad vi tränat och hur det gått.

Ska värma upp och varva ner.

Ska fila på kondisen.

 

Pippi:

SM försvarsmaktshund topp 5, LP Elit, Agility nollade lopp, SM pinnar 2011.

Elektra:

LP 3, Agility nollade lopp -  SM pinnar 2011. Skott träning för att kunna starta bruksklass lägrespår eller rapport.

Cocos:

Appel spår, LP 1, Godkänd och certifierad försvarsmaktshund, Startad i agility o hopp klass 1.

Billy-Boy:

Appel spår, LP 1, Startad i agility o hopp klass 1.

 

Framför allt och det allra största målet - ha superkul tillsammans med hundarna!

 

Av Inger - 23 december 2009 11:43

  

Av Inger - 21 december 2009 16:04

Världens Bästa Pippi fyllde 8 år igår!    

Av Inger - 16 december 2009 11:49

                                                             Men Pippi då.......?????

Hon gräver o letar efter sorkar!

Någon ska ju ansvara för att flocken får mat också, när dom andra bara springer runt o fånar sig!

Av Inger - 13 december 2009 19:29

Kursat hela helgen M4 utbildning - så nu är vi A-figuranter till MH o MT förutom sociala gubben där behöver vi lite mera timmar så det blir en påbyggnadskväll framöver. Kul har det varit, men det frestar på att skutta runt och niga som man gör i avståndsleken på MH:t och både husse och jag känner oss lite stela efter alla hovnigningarna.


På agilityträning i ridhuset hann jag bara springa med Cocos o Pippi sen fick jag någon slags muskelsträckning   i vaden!!


Kristofer o Anna som var med på träningen med lilla Ebba fick ta över träningen med mamman Elektra så hon också fick springa nu när jag nu bara kan stapplade omkring. Billy fick träna enbart kontaktfält och sen lite lydnad där vi avslutade med en platsliggning, han är riktigt duktig lill killen!




Av Inger - 6 december 2009 19:44

Var ledig i fredags och pysslade lite här hemma, man hinner inte mycket nu på kvällarna det är så gluvligt mörkt och ruggigt! Hundarna har fått en lång skogsrunda och även en del agility och lydnadsträning!  


Helgen har varit riktigt lugn - ingen kurs eller tävling denna helg!


Syrrans dotter Hanna fyllde 19 år GRATTIS  vi blev bjudna på god smörgåstårta och jag passade på att gå med Billy i Kumla så han får gå stadspromenera själv med mig. Billy killen sköter sig utmärkt när han är ensam, ihop med den övriga flocken är dom allihopa tuffa monster när man möter någon annan hund.


Idag söndag har jag besökt min mor, hon bor mitt i storskogen och Elektra jag o Billy passade på att gå en lång skön prommis i skogen. Husse, Pippi o Cocos har spårat med hemvärnsgänget.


Agilityträning i ridhuset nu på eftermiddagen med alla hundarna. Fokus på fart -  motivationsbana med småglina o kontaktfältsträning 2x2 samt slalom från olika ingångar med de stora, lite lydnadsträning med Billy på slutet när hindren plockats bort. Vi tränar fotpositionen, svängar o fokus på matte!


Har inhandlat saffran jäst vetemjöl kesella och lite annat - det är meningen att det skall bakas i veckan som kommer, det är länge sen men det ska bli kul! Välkomna förbi på en lussebulle!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Skapa flashcards