Alla inlägg under juni 2011

Av Inger - 13 juni 2011 20:38

Massor att berätta men så ont om tid att blogga!

Valp/slyngel eller till och med vuxenträffen med Elektras underverk varade i dagarna 4. Vi startade den i Gagnef Floda med agilitytävling på torsdagen, Rebecca tävlade med Cocos och plockade hem en hoppinne det gjorde även brorsan Chip med husse Benga! Stort Grattis. Kul start för syskonen, Chilla o matte Kerstin gjorde också fina lopp! 

Fredagen ägnades åt lydnad och agility samt grillning framåt kvällen o mycket prat o skratt!

Lördagen for vi till skogen för att lägga spår o sen gå dom med jyckarna, för att avsluta med en uppletande ruta och några övningar i den, sen körde vi en repris agility o grillning, ja men det kan man ju aldrig få för mycket av, eller hur?


På söndagen åkte vi till Anette o Martin o alla deras får ca 500 st för att testa vallning och där fick jag o Elektra värsta kicken. Elektra tände till på får men på ett lugnt o bra sätt hon var vaksam o koncentrerad o skitsugen på att fösa runt dom i fållan. Så kul! Vi blev alla sugna på att träffas i höst för ett valläger, det skulle va så kul!

Cocos tyckte fåren var kul men hon "frågade" mig hela tiden om lov visste inte riktigt om man fick gå på efter fåren och när jag pushade på och sa okey så ville hon gärna rusa o skälla, då blev det ju något rörigt i fållan.

Anette visade sen hur hennes kelpie Sigge hämtade och vallade fåren. Voow!!


Sen på måndagen som också var Sveriges Nationaldag och även min systers födelsedag åkte jag och en klubbkompis till Knivsta på distanshandlingskurs för Petra Strand. En mycket lärorik kurs som jag hoppas att det blir uppföljning på så man kan få tillfälle att gå med hund. Vi hade observatörsplatser men det var många tips och övningar som jag nu skall träna in på fyrbeningarna, först o främst självständigt slalom o självständiga kontaktfält och då menar Petra verkligen "självständigt "man ska kunna stå var som helst på banan och skicka så ska hunden vara säker på och bekväm med vad den ska utföra. Träning träning o åter träning.


I helgen var Emma med Elektra o Cocos till Frövi och tävlade agility på lördagen (läs om det på Emmas hemsida o kolla på dom filmade loppen)och på söndagen hade vi DM på Kumla BK och då tävlade även Rebecca och Pippi. Kumla laget kom på silverplats bra jobbat!


Har verkligen 3 fantastiska tjejer som tävlar mina hundar så duktiga handlers, mysiga med mina hundar o superduktiga! Bästa Åsa ska tävla SM nu till helgen och jag önskar henne ett extra lycka till och en spark i baken!

Tina Fanny Tommy och Susanne är klubbkompisar som också kvalat till SM jag håller tummarna, kör så det ryker! Jag hejar hemmifrån har tyvärr ingen möjlighet att kunna komma iväg och se er live. Lycka till alla!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards