Alla inlägg under juni 2007

Av Inger - 24 juni 2007 10:46

Idag fyller min syster i Kumla 46 år HIPP HIPP HURRA!!!


Teres Jan fyller ochså han blir 32 år HIPP HIPP HURRA!!


Så idag ska vi bara gå på kalas!

Av Inger - 22 juni 2007 10:30

Jobbade halvdag och fixade midsommarlunch på jobbet innan jag tog ut komp och fortsatte firandet hos syrran i Byrsta.

Resten av familjen, Teres med sambo Jan samt syrrorna med familjer o lilla mamma var redan på plats, jag kom lagom till efterrätten som naturligtvis bestod av jordgubbar o grädde.


Det har varit en tradition som vi haft i många är att ha knytis på midsommaraftonen, förr när barnen var små klädde vi även en stång och dansade, hoppade runt i små grodorna och skrämde barnen i björnen sover.


Nu är dom inte så lättskrämda ungarna som i mitt fall har hunnit bli 28, 24 o 23 år så ungar o ungar. Men det som är roligt är att dom fortfarande är med, på lunchen iallafall, sen brukar dom två yngsta försvinna på sitt.

Vi fortsätter hela kvällen med grillning o kubbspel i år blev det oxå några Beckfilmer eftersom vädret inte inbjöd till utevistelse precis.

Vi såg på Mannen på balkongen och Polis polis potatismos med Gösta Ekman i huvudrollen, drack vin o småpratade till småtimmarna då vi gick ut till husvagnarna och somnade sött.

Av Inger - 16 juni 2007 17:57

Idag har vi varit i Laxå och tävlat agility med Elektra, har ju en pinne kvar i klass ett i hopp - den tog vi inte idag!


Den lilla sötnosen laddade rejält började med en tjuvstart så jag hann inte placera mig som jag tänkt, det bidrar nog till att hon river hinder nummer två och då tappade jag koncentrationen eller kände att jag inte ville ta i för kung o fosterland med min onda hälsena. Tre hopphinder och en sex meters tunnel sen skulle man ta slalom men hundarna ser ett hopphinder rakt fram när dom kommer ur tunneln och eftersom jag var på efterkälken så hoppade Elektra precis som man ska, om man inte får andra direktiv av matte!


Husse hade ont av sin opererade hand så vi tog en tur in till jouren. Sköterskan tog av bandagen och då ser man att spikarna som dom satte i för bara två veckor sen redan är på väg ut och fingrarna är ganska svullna.

Men dom ville inte göra något bara tvättade och la på nytt bandage, han ska ju in till handkirurgen på tisdag så får dom kolla.


Själv så har jag också besökt läkaren igår var jag på Fylstamottagningen och blev ordinerat vila, hälsenan eller snarare muskelfästet är inflammerat och jag ska ta det lungt. Avlasta helt(hoppa på kryckor) eller gå i högklackat så hälsenan inte sträcks ut. Vet inte vad som är värst kan inte riktigt se mej i högklackat trippandes runt med två galna hundar eller trasslande med kryckor. Har iallafall inhandlat hälinlägg till kängorna som jag ska ha imorgon när vi har spårkursavslutning!

Av Inger - 10 juni 2007 18:11

Ännu en het dag med stekande sol!

Pippi o Elektra har tävlat DM i Örebro. Först ut var Elektra på agilitybanan hon gjorde ett kanonlopp och går in som 2:a sen Pippi något långsammare på en 4:e plats men nollade båda två.


Först ut i hopploppet var Pippi sköter sig kanon och en andra plats!

Elektra som gjorde ett sånt snyggt lopp i agilityn var nu Kumlalagets chans till seger, men hon hade hållit ihop sig alldeles för länge och nu kom racerråttans takter fram, tre rivningar och en 5:a i slalom, men vi tog oss runt banan iallafall!

 Pippi kom 2:a individuellt och Kumlalaget tog hem andra platsen efter Askersund med Gunnar som kammade hem segern i alla storleksklasser.

Av Inger - 9 juni 2007 18:31

Min Pippi vann hopploppet i klass 3 idag i Frövi.


HURRA HURRA VÄRDENS BÄSTA PIPPI

I agilityloppet kom vi 4:a inte illa det heller vi fick en vägran och tidsfel. Racerråttan hann jag inte med i hopploppet, det var det första för dagen jag hade fotbollsskorna på mig och hälsenan gjorde svinont så resterande lopp sprang jag barfota.

Elektras agilitylopp började med hopp tunnel, racerråttan duckar under hindret och drar in i tunneln = disk


Bilen gick igenom besiktningen igår och vi inhandlade markis som sonen hjälpte till att sätta upp. Tack Markus!

Av Inger - 8 juni 2007 10:28

Läkare kan också bli sjuka och det blev min idag, så det blir att vänta till den 15:e för att höra vad dom tycker om mitt knä o min onda hälsena.


Tänkte passa på att handla idag istället då, det ska inköpas en till markis till sovrummet för nu väcker solen oss ca 5.30


Sen ska bilen besiktas, håll tummarna!

Av Inger - 7 juni 2007 09:43

Solen skiner och vi drar till sjön för en hel dags slappande!

Hundarna ska få simma och jag tänker läsa ut min bok!


Ha de gott!

Av Inger - 6 juni 2007 09:39

Kumla BK agility hade uppvisning vid Kumla sjön. Mycket folk och ovant för hundarna att springa så sajt tillsammans, så några bytte bana men publiken hade roligt och vi o hundarna oxå.

Sen åkte vi till lillsyrran och grattade hon har hunnit bli hela 39 år!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards