Alla inlägg under januari 2011

Av Inger - 3 januari 2011 19:48

Nja, vad har hänt här då!

Januari 2010. Lika mycket snö då som nu!    


Cocos o alla hennes syskon röntgade med fina höfter!   


Jag skulle fila på kondisen under året, köpte ett allaktivitetskort till Alléhallen i Hallsberg startade intensivt med yoga o vattengympa under hela våren sen vet jag inte riktigt vad som hände för under hösten blev det inte ett enda besök på Alléhallen, hmmm.


Vi hade valp(slyngelträff) Kristi Himmelsfärds helgen, jättekul att träffas och träna tillsammans. Hoppas vi kan köra en repris i år!

  

Certifiering till bevakningshund gick inte riktigt Cocos väg, men brorsan Chip kan numera kalla sig tjänstehund, TJH  Chocolate-Chip o husse Bengt!  


Billy-Boy avlivades den 1 juli ett beslut som jag tog efter en rad tråkiga incidenter.

Älskade Billy-Boy du fattas oss!


Lydnads och agilitytävlingar med Cocos!

Första pris i lydnad i Laxå och pinne på agilitydebuten i Smedjebacken!

    


Bästa Åsa o Elektra sprang hem ett agilitycert på Stockholm södra 8 juli!

  

Elektra har också tävlat lydnad och lyckats få tre första priser i lydnadsklass tre och därmed titeln LPIII.


Kerstin o Chilla var med på kelpiespecialen i Almunge och fick ett tredje pris i lydnaden på Klubbmästerskapet! Stort Grattis!  


Cocos och jag har gått på kurs - tävlingslydnad hos Fanny o Tomas


Under hösten fick vi och många andra häromkring kennelhosta trist o långdraget även om hundarna inte blev speciellt sjuka.


I september hade vi agilitytävling i Kumla det blev min o klubbkompisen Ing-Britts första som tävlingsledare. Cocos skulle ha tävlat med Emma men det satte hostan stopp för.

Anna o Ebba tävlade appell och blev godkända på Kumlas tävling! Grattis!  

  

Från vänster Rolf Viking o Castor, Gun Johansson o Pajas, Anna Olsén o Ebba.


Pippi o jag blev Klubbmästare i agility, kul att vi tog hem titeln ett år till!

Vinnare!

På bilden från vänster Valentina Hultberg och Matisse (medium), Inger Olsén och Pippi (large) och Åsa Larsson och Algot (small).

Jag har ju nu överlämnat mina agilitystjärnor Cocos o Elektra till mina fantastiska handlers Emma o Åsa. Pippi o jag kanske tar oss ett o annat lopp bara för att det är så kul med agility, men vi är lite slitna båda två!


2011 ska jag koncentrera mig på lydnad med de tre fyrfotningarna.

Elit med Pippi o Elektra, klass två med Cocos.

Cocos o husse ska tävla appell o förhoppningsvis lägre spår innan dom ger sig i kast med en ny certifiering till tjänstehund. Pippi gör kanske sitt sista år som tjänstehund o ska förhoppningsvis göra bra ifrån sig på DM o SM.


Jag är sugen på att valla med kelparna men allra först så ska jag nu i januari gå en lydnadskurs i AH hallen i Karlskoga med Elektra för att finputsa elitlydnaden.


Sen hoppas jag ju på att få åka på många trevliga agilitytävlingar och coacha mina stjärnor både två o fyrbenta.


Hoppas ni alla vill följa våra öden o äventyr här på bloggen även fortsättningsvis!

Med önskan om ett fantastiskt 2011 till Er alla!

  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards