Alla inlägg under april 2010

Av Inger - 19 april 2010 08:51

Stort GRATTIS till Chip o Cocos som är godkända på lydnaden till certifieringen av tjänstehund samt Chilla som med tre förstapriser i 2:an nu har ett LPII.   Vilka duktiga valpisar!!         

Av Inger - 13 april 2010 21:22

Billy killen börjar bli grym på spårandet. Fixade vinklarna bättre idag   men missade mitten apporten, vet inte varför han markerade så fint första o sista!

Askersundstävlingen har tyvärr blivit inställd, så jag får leta nytt datum för appellen i kalendern så vi kan komma ut och tävla!


Sen åkte vi till klubben för lite slalom träning.

Cocos går igång, så man får akta fingrar, hela handen o näsan, det ni!

Hon är en riktig huggsnok!! Vi ska gå på momentkurserna som ska gå på Kumlaklubben undrar om jag ska skaffa skyddskläder!


Imorgon är det lydnads certifieringen för lilla prinsessan, håll tummar o tassar att det går bra för husse o Cocos!

Av Inger - 12 april 2010 11:21

Hinner inte med bloggandet....vilket ju borde vara förklarligt med tanke på de många tävlingar jag anmält till!


Men som överskriften ger sken av så ska jag inte ge mig - envis som en rö gris - som min mor brukar säga!


Finputsar elitmoment med Pippi, saknades 7 futtiga poäng igår till ett första pris, fria följet betalade sig inge värst trots att jag nog tyckte att det var väl hård bedömning, men det var lika för alla så det är bara att träna vidare!


Idag har jag spårat på gärde med Billy, han går fint o markerar apporterna, snurrar väl mycket i vinklarna men det här var vårt första gärdesspår för året så det blir nog bra med lite mera träning.


Budföring brukar funka bra, han springer ut på kommandot och sätter sig fint - men häromdagen lånade jag Åsa som figg och då ville han inte gå ifrån henne, hmmm undrar varför Åsa är så rolig då??


Framförgåendet - så där,  han går inte speciellt rakt framåt men han har fattat att han ska gå ut och han stannar fint. Mer träning där alltså!


Linförigheten o inkallningen helt okey!


Hopp över hinder börjar bli riktigt bra - kastar leksaken över honom i hoppet så att han landar långt bort och jagar den, han satte sig så nära hindret tidigare tänkte jag skulle få bort det med kastandet av leksak. Hoppas det funkar!


Apporteringen - jo då, det tar sig, hämtar fint men vi jobbar med avlämningarna.


Läggande under gång, här måste jag fortfarande stanna till lite för att han ska lägga sig, det går kanon bra i baklänges march men när han ska gå fot så funkar inte hjärncellen riktigt.  Hmmm!


Nu hinner jag inte skriva mera måste ut i solen!

          


Av Inger - 1 april 2010 16:51

Pippi och jag har tävlat lydnad i Finspång och vi fick med oss några nollor så det blev inget första pris! Pippi la sig ner i sittande i grupp och hoppade inte hindret på tillbaka vägen med metallapporten iövrigt så gjorde hon en fin lydnadsdebut för året, på en mycket blöt plan som man hade fått grusa på för att den skulle hålla. Så nu laddar vi för Örebro Bk:s tävling dom har flyttat den in i ridhuset i Kvinnersta om nu snö eländet skulle ligga kvar.


På eftermiddagen den 20 mars så åkte vi på vårspaning till Öby kulle, vi såg sångsvanar grågäss canadagäss o sädgäss och en liten tofsvipa. Det kändes lite som om våren var på G. Sen dess har vi haft vårspaning........26 mars åkte vi till lilla torpet, det stod kvar så rart där i storskogen och tranorna trumpetade i närheten, vi såg dom inte , men dom hördes.

  Vårspaning..........  


Kanonbra föreläsning i tävlingspsykologi av Eva-Marie Wergård lyssnade jag till på Kumla Bk, man fick många bra tips, mycket hade jag hört sen tidigare och det är bara att ta till sig och börja praktisera. Träningsdagbok för att nämna något som jag borde vara mera noga med.


Månadstävling i agility i söndags jag sprang med alla 4 hundarna, det blir inte så bra tävlingslopp har inte riktigt flåset som behövs.  Dessutom så är det få large hundar som är med så jag valde att träna Cocos o Billy på mediumhöjd så jag fick andas lite mellan varven.


Första hinder var däck som jag höjde så det var på largehöjd, både Cocos o Billy duckade under o sprang mot balansen. Skithundar!! Skojar bara... matten har naturligtvis inte tränat med däck först så där och att gå förbi o sen kalla in.

Blev att sätta tillbaka och ta om, sen skötte dom sig riktigt bra, med mina mått mätt, då förstås, men vem ska annars sätta kriterierna på mina hundar, tro?

Dom var super duktiga, håller ihop sig o lyssnar på matten som flåsar på!

Elektra satt som ett smäck i fel tunnelöppning = disk o Pippi vann den svåra lageklassen(Dom är söta bada två, Elektra mest när hon sover!) Sen åkte vi till klubben med hindren, käkade smörgåstårta och tittade på alla agilityloppen som hade filmats.


Min yoga träning blev inställd i går och då passade jag o doggsen på att åka till klubben o träna agility. YES det funkar!!!!  På lilla planen är det numera torrt och fint man kan springa på gräs. Jag tränade fart i slalom med syskonen o trixiga ingåndar med dom stora. Idag har vi gått långpromenad på förmiddagen och nu ska vi åka ner till klubben och träna appellmoment med Cocos o Billy.


HA EN GLAD PÅSK O VI SYNS PÅ BLÅKULLA!!  



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Skapa flashcards