Alla inlägg under december 2008

Av Inger - 27 december 2008 10:46

Helgen har passerat med julmat och släktbesök.....trevligt!

Vi firade julafton hemma med barnen och 6 hundar, snart mera hundar än folk. Vi åt julmat och tittade på Kalle Anka som säkert de flesta andra i vårt avlånga land det var en lugn och skön julafton, det var bara Jan och Teres som sen hastade vidare till Jans släktingar.


På juldagen var det vår alldeles egna systertradition, vi träffas hemma hos någon av oss(i år var det min tur)och äter trerätters, eftersom det var hos mig så var det min tur att komponera huvudrätten. Fläskfilé med tomat och mosarella, klyftpotatis rödvinsås och grönsallad. Systrarna stod för förrätt o efterrätt. Vi har också julklappsbyte, man köper ett paket till en i släkten för ca 100 lappen vem man ska handla till brukar vi dra lott om.


Juldagen ägnade vi helt och fullt till oss själva och då blev det promenad i skog och mark med fyrfotingarna. Vi hade med kaffe och mackor som vi avnjöt vid liten sjö sen tänkte vi även grilla men veden som fanns vid vindskyddet var för blöt så det blev hemfärd och en myskväll hemma.

Jag har fått lydnadsträning i teori och praktik i julklapp och den är på 662 sidor så det krävs några hemmakvällar i fotöljen.




Av Inger - 23 december 2008 15:27

Nu är det mesta fixat och julen står för dörren!


Vi önskar Er alla en GOD JUL!!

Av Inger - 15 december 2008 14:52

Hej! Idag har vi knallat på Öijamossen igen och jag hade med mig både kamera och pistolen! Så det har blivit några kort på sötnosarna och vi har tränat skott!


Jag var själv så jag gjorde en godisruta som dom fick leta gotta i samtidigt som jag sköt några skott - ingen brydde sig det minsta om skotten utan letade godis för fullt! BRA!


Har varit ledig idag och sorterat i mitt bokskåp som har fått ny plats i källarrummet det blev bra, har nog plats för några mer favoritböcker när bokrean drar igång i februari. I hallen där bokskåpet stått har vi nu en praktisk garderob från Ikea den ska svälja alla våra yttterkläder är det tänkt.

Det blev luftigt och bra i hallen, nu behöver besökarna inte trängas med alla våra kläder som hängde där, nu är det BARA fyra hundar att freda sig emot!

Av Inger - 14 december 2008 15:04

Idag har vi varit i favoritskogen vid vår lilla sjö!

Vi la tokiga spår med prinskorv i till våra prinsessor, spåren gick runt träd o stenar till Pippi o Elektra hade vi backat tillbaka och bytt riktning i spåret. Ebba och Cocos fick vinklade spår med mycket korv(ja prinskorven var klippt i minst 10 skivor, vi är ju inte hur rika som helst) i var och vartannat fotsteg det tyckte dom var smaskens och dom gick sakta och noga i spåret.


Medan spåret låg till sig tog vi en promenad intill sjön och där fanns det en hel del spår av älg men vi fick inte syn på någon. Men spännande att nosa på alla dofter och skutta runt bland stock och sten tyckte dom fyrbenta.


Idag kommer Anna hem efter några dagar i Sälen, jag vet en som blir glad - EBBA hon har saknat sin matte!


Nej, nu ska jag ta mej samman och åka till Sickelsta för agilityträning - men alla fyra prinsessorna sover, så jag får väcka dom försiktigt o höra om dom orkar med lite agility!

Av Inger - 11 december 2008 13:22

.......litervis var kommer allt ifrån? Usch så förskyld jag är har hankat och dragit på det här men nu har jag sjukskrivit mej o ska vara hemma och se om det kan gå över någon gång.

Det blev några kort med mobilen när vi var ute häromdagen ska försöka fota lite nu när det snöar så fint................men ni får hålla tillgodo med mobolkorten från skogen så länge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Skapa flashcards