Alla inlägg under januari 2010

Av Inger - 23 januari 2010 17:44

Dagen har tillbringats i Frövi med utbildning till tävlingsledare i agility!

Det blir ett till kurstillfälle(nästa lördag) med teoretiskt prov och sen det praktiska provet som består i att hålla en inofficiell agilitytävling i vår.

Dagen har varit behaglig vi blev väl omhändertagna på Frövi BK och jag har ju varit delaktig i att arrangera agilitytävlingar på klubben tidigare så jag hoppas att det skall gå bra.


Imorgon jobbar jag 8.00-21.00 och missar därmed årets första månadstävling i agility. Trist! Men det kan vara bra för min trasiga vad att jag inte förivrar mig och tror att jag kan springa i ridhuset, det är alldeles för tungsprunget för mig!

Har startat 2010 mål för matte: " att fila på kondisen" med att  inhandla ett allaktivitetskort till Alléhallen och börjat på två aktiviteter, Aqua-Bike o Yoga.

Så i veckan som gick har jag bikat, yogat och tom vattengympat + att jag också gått långa prommisar med 4-beningarna. Nu gäller det bara att hålla i det här!


Förra helgen så hade vi en mysig söndag med Åsa,  Benga och alla deras hundar. Vi tog oss till "vår lilla sjö" på oplogade vägar där alla 9 hundarna fick springa lösa! Vi promenerade på isen och i djupsnö i skogen sen grillade vi korv över öppen eld. Kul att våra hundar går så bra ihop!

Vi barnvaktade ju också Ebba denna helg så jag måste göra detta tillägg så inte Anna svimmar där borta i Thailand - Ebba var inte med på utflykten hon fick stanna hemma, men hon fick träna agility i ridhuset sen o det tyckte hon var kul! Lägger ut några bilder på tokspringande hundar!

                                    

Av Inger - 16 januari 2010 12:13

Vi passade på att ta en långpromenad med hundarna i storskogen!

Kalas bra väder bara -4 det kan vi överleva, känns riktigt varmt!

Hundarna roade sig med att spana in diverse spår efter räv rådjur älg hjort o en massa sorkar (eller om det är möss) så det fanns en hel del spår att nosa av och undersöka för ivriga hundnäsor.

Framförallt roade dom sig med att tokspringa och valla varandra!

                                     

Idag beger jag o Elektra oss till Kumla för att bosätta oss i Annas lägenhet.Vi ska vara där två veckor framöver när Anna och sambon är i Thailand, hu så trist   det verkar att åka till Thailand när det är så fint o varmt här hemma.(Bara lite avis) Elektra o jag  ska sällskapa Ebba som får det så ensamt i lägenheten annars. Trist nog så tål ju systrarna Ebba o Cocos inte ens att se röken av varandra så det fick bli en sån här lösning på hundpassningen.

Ha en riktigt skön semester nu Anna o Kristofer!!

Vi ska ta hand om guldklimpen EBBA!! 

Av Inger - 8 januari 2010 15:16

Dottern Anna fyller 27 år idag! GRATTIS GRATTIS   

Gullungen som samlar vuxenpoäng numera!          


Det är så där runt -20 ute idag och vi har tagit en promenad i skogen, sen eldade vi på i kaminen och slöar med hundarna och varsin bok!

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards