Alla inlägg under december 2010

Av Inger - 22 december 2010 13:38

Det har varit några lata dagar här har tagit kompledigt och bara njutigt av vintervädret o världens goaste jyckar. Har fixat o städat, handlat julmat osv osv men utan stess som det varit övriga år när jag jobbat in i det sista, lyxit o skönt att gå o skrota så här.

Det har varit så kallt att det inte ens blivit någon skidtur på dagarna utan bara en kort promenad sen har jag donat med mitt o hundarna sovit sött(det är vad man ska ängna sig åt på förmiddagarna enligt dom fyrbenta)Elektra sussar gott på fårskinnet!

Pippi har tagit favvo platsen i fotöljen!

Cocos försöker hålla ställningarna men hon låg o sov i soffan innan jag började ta kort!

Nu till jul kommer alla barnen hem det ska bli så kul! Vi får mysa lite extra med dom alla tre, det är faktiskt alldeles alldeles underbara ungar som vi har, även om det inte skrivs så ofta om dom på bloggen så är det naturligtvis världens bästa ungar o svärson som kommer hem på julafton för att fira julen tillsammans med oss!  Vi har handlat julklappar (som vi hoppas ska bli bra, lika svårt varje år)till dom alla, även fyrbeningarna! Så klart!

Magda(ännu en okänd inneboende i olsénflocken?) har redan fått  julklapparna, ett nytt hus o en extra värmelampa. Magda är en rödfotad sydamerikansk landsköldpadda.


Hoppas er jul blir så underbar som man bara kan önska sig - så från oss alla till er alla en riktigt GOD JUL!

  


Av Inger - 20 december 2010 10:36

det är Pippis födelsedag! Den ska firas med skinka o roliga trix!

Världens Bästa Pippi  

     

Glömde ju damens ålder!

Pippi blir hela 9 år o har fått en hel del grått på nosen! Sötnosen          

Av Inger - 7 december 2010 14:56

Några grader kallt, solen lyser, har gått i skogen med dom galna hundarna -   kan man ha det bättre? Trivs verkligen med vintern när det finns snö och är lagom kallt ute, igår åkte jag skidor i skogen vid klubben, har precis inhandlat längskidpacket både hussen o jag och nu ska vi åka, sist jag stod på skidor var jag nog ca 10 år så det är ett tag sen!

Skitskoj grej tycker nu även Elektra efter att ha varit något skeptisk till vad matte hade på fötterna. Pluttan!  


Har anmält mig till en lydnadskurs i AH hallen i Karlskoga med Elektra vi ska trimma in elitmomenten och det är framförallt gruppträning o störning som vi behöver ha. Har de flesta momenten riktigt bra men som jag skrivit om här tidigare så är det just i tävlingssituationen som vi inte synkar riktigt E o jag. Så vi ska jobba på bubblan o koncentrationen,  bland mycket annat - kul med kurs! Längtar!


Vi är ett litet träningsgäng som träffas på onsdagar på klubben för att fortsätta i samma anda som tävlingslydnadskursen som vi gick hos Fanny o Tomas. Så på onsdagarna är det Cocos som drillas i störning o fokus. Mycket av delarna i momenten kan man ju träna hemma, just nu är det rörelserna i fjärren från ligg-stå o ligg-sitt så när vi träffas på onsdagar har jag fått hjälp av mina träningskompisar att agera störning. Spännande att se om dom kan få Cocos att tappa fokus, att misslyckas utan att det egentligen betyder så mycket för det är ju just om hon skulle missa som man ser om hon har förstått vad uppgiften egentligen gick ut på och det som händer är ju att belöningen uteblir o vi testar igen o igen! Så kul att se när hon kommer på sig o försöker hålla ögonkontakt med mig fast Åsa ligger på golvet o gör roliga ljud.


Jag har en knasig höft o ländrygg som för länge sen meddelat mig att springa(som agility) inte är någon hit - jag får ont, väldigt ont! Envis som jag är har jag tagit smärtstillande och sprungit i alla fall, men det funkar inte, jag törs inte ta ut stegen är rädd för snurrarna(bytena) och det blir helt enkelt inte så bra. I agility ska man ge allt - vinna eller försvinna! Som tur är har jag helt fantastiska kompisar som vill träna o tävla mina hundar så att dom kan få fortsätta med agilityn. Så på agilitytävlingsbanorna framöver kommer ni att få se mina hundar med superhandlers Emma o Åsa!

Självklart kommer jag att finnas vid sidan av banan för jag måste ju vara med o spana, coacha o HEJJA!!!

Några bilder från dagens promenad!

  

Åsen över Öjamossen.........det står en tanfärgat kelp långt bort på vägen o två andra fyrbeningar letar sork!

  

Var tusan é den!

Pippi gräver!

Så otroligt vackert även om jag bara hade mobilen att ta foton med.     

Här har älgen legat, det fanns sex stycken sådana gropar - är älgar flockdjur??  

Tur man inte stötte på dom - sex stycken till och med i mesta laget för mig!

Tre godingar!    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards