Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Agilityhelg i Tranås!

Av Inger - 3 maj 2011 10:32

I fredags packade vi väskorna för att tillbringa helgen i Tranås hos Carina o Lennart och tävla agility. Ja inte jag då utan mina superhandlers med Pippi o Elektra, Cocos kunde inte vara med det var en klass 2 o 3 tävling.

Alltid trevlig hos Lennart o Carina och denna gång var inget undantag, tack för en trevlig helg!

Lördagen startade med strålande väder o lysande resultat!  Emma tävlar Pippi i agilityklassen de hamnar på en 4 plats, vilket betyder att Pippi om hon vore en hund med stamtavla hade haft sitt sista cert och därmed campionat!


Sötaste Pippi o Emma!!

   Emma har bloggat på sin hemsida och lagt upp filmer så gå in på www.herrharry.se så kan ni läsa mera. Elektra gick riktigt bra hon också, det är så kul att se sina hundar ha roligt och att dom springer så bra med sina "nya handlers". Tack så hemskt mycket för att ni tar er an fyrbeningarna!

På söndagen blåste det nordanvind och kortärmat byttes mot lager av tröjor o långkallingarna hade varit bra att ha med, nu blev det en jacka om benen istället, då jag jobbade som funktionär och satt stilla.

Emma tävlade Pippi och Åsa tävlade Elektra på söndagen inga toppresultat men jyckarna hade roligt och jag hoppas att mina handlers också hade det!


Kurserna har dragit igång på klubben och i år har jag en valpkurs och en grundkurs i agility. Jag har bosatt mig där helt enkelt, kurs både måndag o onsdag + att vi har träningsgrupper på torsdagarna men det är ju ett val jag gjort och jag gillar att ha kurs! Valpkursen är helt ny för mig och så spännande att se dom supersöta valpisarna utvecklas under kursen och förhoppningsvis letar dom med mattar o hussar sig tillbaka till klubben senare och blir aktiva medlemmar.



 
 
Åsa

Åsa

3 maj 2011 14:21

Klart vi har kul! Kan man ha annat med en frustande svart kelp? ;)

http://www.soltorp.com

Inger

5 maj 2011 08:49

Har ju loppet filmat men har inte laddat upp det eftersom jag skrattar så hela tiden, hon roar oss den svarta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards