Alla inlägg under september 2007

Av Inger - 30 september 2007 17:50

Idag har Elektra och jag tävlat i Katrineholm. Det blev en snurrig start vi var inte så konsentrerade som vi borde varit varken Elektra eller jag.

Hade planerat att hinna dit i god tid och rasta av henne där men på vägen dit kom vi som första bil till en olycksplats och jag fick hjälpa en ung kille som kört av vägen, allt hade gått bra trots allt men det var en riktigt ruggig avåkning.

Förta loppet var agility och vi diskade oss!

Hopploppet var hon rastad och jag hyfsat konsentrerad men det var ett knasigt lopp från början till slut - hon tjuvstartade och jag kände hela loppet att jag inte riktigt han fånga upp henne men vi nollade och det resulterade i vår första hopp pinne i tvåan!!!!!! YES YES

Av Inger - 30 september 2007 17:17

Igår stålade vandrarpolarna och jag ihop igen för att gå runt sjön Gryten i naturreservatet Vargavidderna. Det regnade så klart..........så vår vanliga mundering åkte på regnställ o kängor. Sen gick vi, Nettan, Biggan, Carro o jag runt sjön med två vovvar Elektra o Bonzo(Pippi fick stanna hemma med husse). Vi hade planerat att rasta på grillplatserna som finns men det var så blåsigt att vi gick en bit in i skogen. På vår vandring stötte vi på en groda i försvarsställning och en förvirrad fladdermus som nästan trillade ner på oss men igen varg.

Här kommer några bilder på oss!!!!!

Av Inger - 28 september 2007 12:13

Igår var husse med Pippi till veterinären och tog bort stygnen, tyvärr så är högertassen lite infekterad så vi ska smörja in den med salva ett par dagar och hoppas att det ger sej. Så nu är Pippi trattad ett tag igen,hon vill gärna vara där och slicka och det är inte så bra!


Idag har jag passat på att åka till klubben på förmiddagen och tränat både lydnad och agility, byggde upp en bana med böjd tunnel ett slalom 12 pinnars samt 3 hinder som står som en propeller, det blev en liten bana där jag tränade höger o vänsterslalom med Elektra. Det gick kanonbra nu har hon hajjat vänsterslalom går något saktare kanske men hon fixar det!


Ställde ut rutan så Pippi fick jobba lite oxå hon är så laddad nu så det går med kanonfart först till kon och sen in i rutan, vi körde två gånger rutan och sen fjärrdirrigeringen. Elektra fick oxå pröva rutan och den fixar hon numera alldeles utmärkt, hon ska springa 25 m fram till rutan och på kommando ställa sig, sen på kommando lägga sig ned och till slut på kommando komma på inkallning och gå fot en bit tills man ställer upp på utgångspunkten. Voov det verkar som poletten har trillat ned på den lilla!


Måste oxå berätta om aktivitetskursen som jag o Maria hade i onsdags det är en prova-på-kurs med bruks, lydnad och agility gånger så att deltagarna får möjlighet att se de olika grenarna och sen kunna välja vad man vill gå vidare med. Vi har haft agilityn och kursarna har varit så otroligt duktiga man skulle faktiskt kunna tro att dom inte hållit på med annat än agility så roligt när man har kurs och alla är så positiva! TUSEN TACK KURSARNA!!

Så här fina buketter med blommor fick vi av dom oxå, jag tror att jag blev så förvånad att jag blev mållös..................så en en gång TACK!!

Av Inger - 25 september 2007 20:52

det finns hopp!!! Åkte och tränade med Elektra igår hon går riktigt bra och var så taggad på rutan det kändes riktigt bra!!

Ridningen gick oxå bra kunde sitta ner i traven och jobba det har ju bara varit jobbit o studdsigt dom andra gångerna men igår var jag riktigt nöjd efter lektionen! Svettigt är det ska ni veta!

Idag har cirkeln "Lyckas på tävling" haft träningstävling vi valde tre moment var och hjälpte varandra - Elektra blir låg med nya hundar på plan men det gick ändå över förväntan vi tränade fria följet, sättande under gång och inkallning med ställande och läggande.

Pippi tycker livet e trist, hon går ju med bandage och har stygnen kvar sen operationen av sporrarna. Hon är så pepped men får ta det lugnt ett tag till på torsdag ska stygnen bort och det ser ut att ha läkt fint.

Av Inger - 24 september 2007 16:43

Ja ja rapportera om månadstävlingen skrev jag igår det är ju inte mycket att orda om - racerråttan kutade på som en tok på den svåra banan och när jag svängde mot balanshindret så svängde hon mot slalomet o så var vi diskade i det loppet.

Kan någon förklara för mig???????........hon är så focuserad på mig på tävling så minsta vridning på kroppen resulterar i att hon hänger med mig men nuuuu inte en susning om att jag sprang i en annan riktning!!!

Andra loppet gick bra hon gick ur slalomet i näst sista porten men i övrigt ett kanonlopp.


Tja vad ska man säga - tävling i Katrineholm i helgen!

Vi får spotta upp oss!!


Måndag och ridning i Lindhult i kväll..........see you!!

Av Inger - 23 september 2007 11:45

I fredags var vi lediga och då började vi jobba i trädgården, vi har rensat rabatter plattkanter, klippt buskar o en del träd. PUST kanske skulle vara lättare att ta lite då och då så man inte jobbar en hel helg men tyvärr så hinns inte trädgården riktigt med.(vi prioriterar tävling men vovvar)

Vi har varvat med turer i skogen(svampjakt)så hundarna inte helt har kroknat och gett upp hoppet om oss. Elektra har jag trimmat på slalomingångar från höger och vänster, fick säga till på skarpen till den lilla damen och vips så kan hon. Fy tusan vad hon kör med mej!!

Idag är det månadstävling i agility på klubben - återkommer om den!

Av Inger - 19 september 2007 21:43

så tråkigt, fick telefon från medborgarskolan att deras fortsättningskurs i yoga är intälld............syrran o jag som har sett fram emot den!

Men skam den som ger sig vi hoppar på nybörjarkursen istället imorgon så får vi se, ska kolla om det inte finns någon astangayoga någonstans i närheten som vi kan åka på. Nån som vet??????


Idag har jag och Maria haft agilitykurs för deltagare på aktivitetscirkeln dom var nio stycken som fick prova hopphinder och tunnlar!

Elektra var med och Pippi oxå förståss, Elektra fick springa en hoppbana som vi byggt upp och visa hur det kan gå till, hon gjorde det så fint, lilla skruttan! Pippi fick inte springa utan var med inne under filmvisningen som sällskapshund...........hon är så pigg och mycket mycket rastlös!

Men det är koppeltvång till stygnen skall bort den 27:e, sen kommer det att va drag under galocherna!

Av Inger - 17 september 2007 14:49

Grattis grattis sonen!!!!!

Hoppas du får en bra dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards