Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Massor att berätta...

Av Inger - 28 maj 2011 22:05

har jag o jag börjar i turordning. Cocos har löpt färdigt och nu blev det äntligen tävling för Emma och lillråttan de åkte till Hundsällskapet och tävlade agility den 14 maj!  Det blev en vinst i agilityklassen!

Inte illa, men så har jag ju bästa Emma som superhandler.

Dom fortsatte på samma spår helgen efter i Vadstena en vinst i agilityklassen där med!       Matte é så nöjd över alla framgångar!


 

Har knyckt bilderna från Emmas blogg!

På Emmas hemsida kan ni också se film på loppen!


Sen har Pippi och jag tävlat elitlydnad på Kumla BK den 20 maj och det gick så bra att vi kammade hem vårt andra första pris med 281 p! Frövi BK den 22 maj och sista förstapriset med nöd o näppe! Pippi lade sig nämligen ner på sittande i grupp så där flaxade 30 poäng bort, bara så där. Som tur var så höll hon ihop i övriga moment och första priset var ett faktum med 1,5 poäng tillgodo, men ända vi hade poängen på vår sida, det har varit så många tävlingar där det fattats 1-4 poäng så nu känns det så skönt att lilla blandisen Pippi har LP-elit!


Nu har jag tänk mej att träna spår med Cocos o Elektra så att Cocos kan tävla en appell och Elektra högrespår, ja o för Elektras del så är det att träna in framåtsändande, ett trixit moment. Där jag behöver hjälp hur jag ska lägga upp det.

Har ni några bra tips?


Sen ska jag förstås vänstervarva med Elektra nu när hon kan ta cert på utställning, ska kolla in tävlingskalendern o regelverket så jag vet, när, var o hur!


Kristihimmelsfärdshelgen ägnas åt träff med valpköparna o Elektras undertverk samt Tranås Carina o Lennart som kommer till Kumla för att vara med på 4 intensiva dagar  valpåterträff  med massor av hundaktivitet.

Ska bli så jätte jätte kul att träffas igen!


 
 
Emma

Emma

30 maj 2011 19:02

Vad de kan de Ols'enska hundarna! :) Framgångarna avlöser varandra. :)

http://herrharry.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards