Alla inlägg under september 2011

Av Inger - 2 september 2011 13:15

Semestern på 6 veckor är över och jag har hunnit jobba 2 också, bloggen blir inte uppdaterad så ofta trots att jag sitter framför datorn en del, får väl skylla på fejjan! Här kommer iallafall ett axplock av bilder från vår semester då vi beundrade o förundrades över vattenfallet i Njupeskär, vandrade vid Grövelsjön och fiskade i Österdalälven. Fantastisk natur som gör så gott för själen, oändliga vidder, fjällsjöar o myskvällar i husvagnen!

           

Vi passade också på att besöka sonen i Falun både på upp o hemväg, fiskade där några dagar, fiskelyckan uteblev men vad gör det när man får rå om sonen i flera dagar!

   

Markus pluggar webbdesign i Falun och har nu tillsammans med flera andra gett ut ett iPhone spel som man kan köpa här http://itunes.apple.com/us/app/swing-the-bat/id451441284?mt=8 kan ju inte låta bli att göra lite reklam!


Hundarna tränas o tävlas för fullt i agility har ju tre underbara tjejer Åsa Emma o Rebecca som så gärna springer med mina vovvar. Det har varit en hel del framgångar Elektra har nu två smpinnar en i varje klass, Pippi har 4 varav 3 i hopp o 1 i agility! Pippi har haft en helt otrolig fart på banorna, sötaste Pippilottan o Emma satsar nu stenhårt på att komma till SM 2012 o de skulle va sååå kul!

Cocos o Emma har sprungit flera fina lopp och Cocos är nu uppe i klass två både i hopp o agility är ni nyfikna på loppen så brukar Emma filma och lägga ut på sin hemsida! Den här bilden har jag snott från Emmas hemsida!

 

Sommaren har också bestått av en del pyssel på hemmafronten snart snart är vår altan färdig utbyggd, vi har smygstartat med några små invigningsfester och det kommer flera man kan aldrig ha för många fester!

 Här jobbar Anna!

Det är så härligt med vuxna barn, dom kan hjälpa till med en det ena en det andra! Skämt åsido, så trist vi skulle ha det utan våra tre fantastiska ungar!

Teres äldsta dottern har varit dålig legat på Uppsala Akademiska så vi har varit där för att stötta henne under sommaren, men nu är hon hemma och så pigg att hon o hennes vovve Skrållan går på agilitykurs på Kumla BK.


Ja, kurserna har dragit igång och det pågår 4 olika agilitykurser på klubben jag och tre assistenter har en grundkurs med blivande agilityekipage en mycket ung och rolig grupp, kalaskul! Dels att vi har 4 kurser igång och att vi nu börjar bli riktigt många agilityaktiva i klubben, så himla kul!


Imorgon är det agilitytävling för Elektra o Emma och jag och Cocos ska pröva på ett appellspår o på söndag ska både Elektra o Cocos springa agility med Emma o Åsa. Hussen ligger i hårdtrimning med Pippi inför SM i bevakning nästa helg!

Så håll tummarna....appellen är jag lite orolig för Cocos har inte riktigt tänt på spår även om det nu har blivit en klar förbättring mot tidigare. Vi hjälps nu åt med spåret så om jag går ut spåret så kan husse o Cocos gå det och vise versa men hon tycker det är helt ointressant att gå ett spår som jag har lagt om jag går bakom i linan, knasfian.   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Skapa flashcards