Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Nytänk på bloggandet

Av Inger - 4 juni 2010 09:09

Hej där    nu tänkte jag  uppdatera mera regelbundet i bloggen men korta inlägg om vad vi gjort o tränat på.

Gårdagen bestod av en tränings förmiddag  på klubben tillsammans med Camilla o hennes collisar Ronja o Ira.

Vi startade med en uppvärmningspromenad där alla vovvarna fick gå lösa när vi kommit en bit upp i skogen. Dom sprang, skuttade o tokade sig som sex lössläppta vovvar bara kan göra, allt var frid o fröjd.

Sen skulle vi bygga agilityövningar, Camilla med Ronja o jag o Billykillen och då flyger han plötsligt på Ronja helt utan förvarning, som tur är består Ronja av en hel del päls så hon blev inte fysiskt skadad men så trist sånt här är och vi hade ju promenerat o haft trevligt tidigare - förstår inte, kan inte läsa honom...varför beter han sig så här??  TRIST TRIST!!

Billy fick alltså bilarrest och Cocos fick träna slalom höger o vänster 4 portar går hur bra som helst, med vänster handling fixar hon 12 portar hjälpligt men det kommer, det kommer! Kontaktfälten på  a-hindret o gungan, tunnlar o svänga snävt till hinder! Superbra!

Elektra tränade jag lydnadstrean med vi ska till Finspång i dag och hoppas på ett första pris där, dotter Chilla har ju redan ett så nu får väl mamma o matte vässa sig o komma ikapp! GRATTIS CHILLA TILL FÖRSTAPRISET NI ÄR SUPERDUKTIGA!

Pippi fick springa agility med tungdpunkt på slalomingångarna framförallt så har Pippi svårt för vänster, vill gärna in i andra porten men hon fixar höger ingångar från alla håll o kanter.

Så fick då Billy komma ut och träna 4 portar slalom kontaktfält o svängar men framförallt så fick han träna social samvaro med Ronja, nu skötte han sig klanderfritt den lille herrn! Tack Camilla för en trevlig förmiddag!

Jag fick snabba mig hem för att svida om o åka till jobbet där jag tillbringade heeeela kvällen, men husse roade vovvarna med en långpromenad på kvällskvisten.

 
 
Ylva

Ylva

4 juni 2010 09:57

Ja, trist med tuppiga hanar ibland. :( Skönt att Ronja inte blev skadad iaf.
Dina töser är väl laddade för imorgon? Jag skall göra mitt bästa för att springa fort. :)

http://hagstedt.nu

 
Karin m Basta & Fixa

Karin m Basta & Fixa

4 juni 2010 10:00

Bloggen är så bra att ha som "minnesdagbok" i mångt och mycket !!!

Kul kul ..... vi ser framemot mer läsning

Karin

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

4 juni 2010 10:04

Tack själva, det var toppen =) Asch de får träna vanlig social närvaro, knasvovvarna!! Lycka till idag, det kommer gå kanon - jag tror på er!!!

http://rocam.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards