Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Trötta vovvar!

Av Inger - 31 januari 2009 16:46

Dagarna går så fort och nu har Billy-Boy snart varit här hemma en månad, lugnet har lägrat sig i flocken efter hans ankomst. Ebba som löpte samtidigt bidrog nog till att det blev extra rörigt här ett tag och nu är det klart att det är dax för syster Cocos löp, men det är lika bra det så är det avklarat sen. Alla fyra systrarna har löpt relativt samtidigt från Ebba som startade på juldagen till Cocos som är sist ut idag.


Söndagens månadstävling föll väl ut Elektra vann svåra agilitybanan och Pippi kom tvåa bara några hundradelar efter, det är bra det för nästa gång när det är hoppbana så jobbar jag och kan inte vara med, tur att man plockade några poäng i söndags då!


Veckan i övrigt har rullat på med morgonpromenader och husse som tar ut dom en sväng på eftermiddagen i skogen, lite klickerträning med focus på sitt som tidigare. I torsdags så hade vi instruktörsträff på klubben och Cocos fick följa med och träffa Emelies snygg Arn, det är en bordercollie som bara är 8 veckor men dom lekte och busade och verkade ha kul tillsammans.


En riktigt lång skogsrunda ca 7 km fick hundarna med husse som kommer hem tidigt på fredagar och hann med att gå innan det blev mörkt.


Idag har vi varit i storskogen och spårat, det är  lite snö på marken men det gick bra med spåren 150-200 meter för Cocos o Ebba med leksak på slutet och ett kort spår till Boyen, han spårade bra i början men tappade sen intresset, det var kanske trots allt, för långt för honom ska testa med mycket korta ca 10-15 meter för jag tror inte att han har spårat så mycket tidigare.

Pippi o Elektra fick 400-500 meters spår med fyra föremål i varje spår, Elektra spårade så bra o plockade tre pinnar klockrent den sista markerade hon inte ens......Pippis spår hade jag lagt och jag hade med mig alla tre småglina springande lösa när jag la det så Pippi hade mycket att hålla reda på, lite för mycket visade det sig för hon yrade bort sig en del. Mästerspåraren fick helt enkelt en för svår störning idag och är rejält trött!


Kameran fick vi inte med oss ut idag heller men några kort på sittande o liggande i grupp i köket samt några på trötta vovvar tog vi iallafall.


 
 
Lisa\Eliver

Lisa\Eliver

31 januari 2009 18:11

Hærlig med bilder av hundene! :)

http://www.trillelaks.com

 
Sofia

Sofia

1 februari 2009 11:10

Så söta hela gänget är :-) Hoppas ni hittar ett hem till Billy!

http://www.boggas.se

 
Pia

Pia

2 februari 2009 11:18

Hej Inger!!
Du är utmanad på min blogg :)
Fina bilder, det känns bra när det finns dom som har flera hundar hemma än jag *hihi*

http://www.cefeus-kelpie.com

 
Ingen bild

Mari

3 februari 2009 15:56

Så fint å se at det går bra med Billy Boy:)

 
Karin m Basta & Fixa

Karin m Basta & Fixa

3 februari 2009 19:00

Vilka fina bilder på fina hundar ..........
Det är skönt nu när det blir ljusare på em så man hinner ut i skogen efter jobbet.
Kul att det blir kurs snart ............

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

3 februari 2009 19:17

Vilka fina bilder, dom är ju ursöta hela gänget! Va skönt att Billy-Boy är hemmastad med tjejerna ;) Sköt om er allihop! kram från oss

http://www.torpie.se

 
Tina!

Tina!

3 februari 2009 21:59

Du är utmanad av mig med....se min blogg!!

http://landet.bloggagratis.se

 
Maria & Sumo

Maria & Sumo

4 februari 2009 00:32

Ååå låter som allt går bra med er där hemma :). Ni har blivit utmanade, läs min blogg hihi. Ha en bar helg :)

http://www.nogg.se/sumisen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards