Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Inger - 23 januari 2009 18:50

Jo då en hel del, hinner ju inte med att skriva i bloggen.

Husses nya arbetstid ställer till en del trassel, jag har bytt till mig C-turer(kvällar) så att jag ska kunna vara hemma på förmiddagarna hos hundarna.


När jag jobbar dagtid så åker jag hem på lunchen för en rastningsrunda.

Men det är ett flängande och det känns inte riktigt som om jag hinner med mycket annat. Rasta - Åka till jobbet- Jobba - Åka hem igen - Rasta o samma visa igen. Pust, pust!


Vi tränar på stadga i sittandet med alla hundarna - att bjuda på sitt i olika situationer, när jag står framför, sitt i utgångsposition, sitt under gång och sitt/stanna kvar.


Billy-Boy finner sej mer o mer tillrätta i flocken och det börjar bli bråttom att hitta ett nytt hem till honom innan jag får för mej att han kan bo kvar, för det är en mysig kille - men man ska hinna med sina hundar också.

Så har ni eller vet ni någon som längtar efter en kelpie pojkspoling och kan erbjuda ett underbart hundhem - ja då är det bara att ni hör av er!


Nu till helgen ska vi gå mentalfigurantskurs i Örebro det är hela lördagen och på söndag har husse bevakningsträning och jag månadstävling i agility, årets första - det ska bli kul!


Har inte lyckats fotografera på ett tag, men lovar att jag ska bättra mig!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards