Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Inger - 29 oktober 2008 20:39

Japp nu har vi varit hos Maria Hagström och fått tips och råd igen.


Elektra och jag är ett team som tränar och tävlar ihop.

Vi ska ha teamkänsla!

Vi ska jobba till 100%......................med det menar jag att jag aldrig ska gå ut och träna utan att ha en plan och ett mål. Hålla mej till planen.

Gå av apellplanen om jag känner att jag inte kan träna positivt. Se till att Elektra har en bra träningsattityd är positivt inställd och vill jobba, uppskattar belöningarna.


Ja, ni ser en hel del som jag nu ska leva upp till....................startade direkt, åkte till klubben med planen att träna rutan på sex olika ställen på planen med tre skick från olika håll på varje ställe. Gick hur bra som helst!!

Rakt in i rutan "klick" och en galet springande matte till rutan med små köttbullebitar som kommer farande till Elektra så hon får fånga dom i luften. Tänk det funkar!

Hon tyckte det var kul att springa in i rutan och hon sprang rakt in alla gångerna utom en som hon vek till vänster, då stoppade jag och tog om och då funkade det igen!


Pippi bestämde jag mej för att klicka in slalom mellan mina ben på och sen också klicka in att hon ska backa.....vi är på god väg med båda momenten men det kräver ju forstås en hel del mera träning det här var två helt nya trix för Pippi. KUL!


Cocos har jag klickat in mycket mera än dom två andra här har jag tänkt att hon ska bjuda på beteenden, hon ligger sitter och står.

Har även klickat in att hon ska gå upp på en liten Ikeapall och nu ska vi få till att hon förflyttar bakbenen runt pallen övningen är bra för fotpositionen så småningom men ger även ökad kroppskontroll. Tränar också target markering med henne.

På klubben busade vi och lekte med favvoleksaken och tränade på att släppa leksaken på loss kommando när det är konstiga mörka skuggor och andra människor o hundar på planen. Vi gick också upp till agilityplanen och sprang i korta tunnel några gånger.


På lördag ska jag äntligen träffa vandrarpolarna även kallade maffiatanterna det var ett bra tag sen sist, ska bli kul!

Gubben o jag ska sen framåt kvällningen knalla över till grannarna på Diplomgatan, bada badtunna och äta gott(hoppas jag) och korka upp vinflaskan som jag fick av agilitygrundkursarna, chokladen har jag redan frossat i mej, den var supersmaskig, tusen tack alla kursarna!!

Hoppas vi ses i ridhuset på vinterträningen och till våren i en agility 1 kurs. Ni var en mycket trevlig och framåt grundkursgrupp!!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards