Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Inger - 2 oktober 2008 20:11

Rackarns vad tiden går fort!

Har en massa för oss så här kommer en uppdatering:

Cocos valpkurs rullar på hon sköter sig förträffligt den lilla skithunden....sen sist har hon lärt sig, sitt stanna kvar - ett par steg.

Ligg funkar riktigt bra!

Gå i koppel e en baggis - oftast!

Sitta medan matte hälsar på andra kursdeltagare - jodå!


Men det hon framförallt nu är tränad på och då har vi inte tränat på valpkursen utan tillsammans med dom övriga i flocken är skott........ vi har tränat Elektra så ofta vi bara kunnat och då har dom andra fått hänga med på promenaden eller sutttit i bilen vid planen.


Elektra skall koras på lördag och det jag framförallt är nojjig över är ju skotten, det har trasslat en hel del med henne och skott, men jag hoppas att det ska gå vägen, numera taggar hon till på skott. Vi har busat och tränat budföringar vid skott tillfällena, så hon vill gärna springa till skytten.


Mellan alla skott tränar vi också på agility, Pippi och Elektra har haft extra kontaktfältsträning kan verkligen behövas fila in två + två på nerfarterna. Elektra har en tendens att hoppa högt även på uppfarten på balansen så vi har tränat påfarter också. Cocos kan springa genom den långa tunnel som en liten kanonkula på kommmandot "igenom".


Vi, jag o Cocos, Emelie o Elis och Anna o Ebba har haft klicker intro för Maria Hagström så det klickas en hel del här nu, Cocos har lärt sig kliva upp på en liten pall med frambenen och jag klickar in sitt o stå, även kontakt med mig belönas med klick.


Husse ligger inte på latsidan han heller men där är det oftast skogsturer med korta spår och uppletande rutor.


Åsa o jag har en agilitykurs som det nu bara är tre gånger kvar på, det är en grundkurs och igår gick vi igenom sista hindren gungan och bordet. Kursarna med hundar är rent galet snabba på att fatta vad dom ska göra och har redan sprungit flera motivationsbanor med fullt ös. JÄTTEKUL!!!


Jag däremot har inte fullt ös - just nu - har ont i ett knä.

Skulle tävla med Pippi på motivationsbanan före kursen förra onsdagen...........la ut leksaksråttan i målgången och sprang sen järnet för att hinna före Pippi, det lyckades nästan, men så halkar jag i det våta gräset och vrider knät i en konstig vinkel. Hade ont hela förra veckan men nu börjar jag kunna gå normalt igen, ja så kan det gå!


Här kommer några bilder på sötnosarna, försökte få alla tre på rad i sängen för fotografering men det var inte så lätt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards