Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Inger - 12 oktober 2008 20:30

Nu funkar det inte att redigera bilderna och lägga dom efter texten, trasseldator eller sbt (skit bakom tangenterna).

Här kommer bilderna!

Av Inger - 12 oktober 2008 19:33

Får döpa om bloggen till helgblogg tycks ju inte hinna med att blogga i veckorna.

Idag har vi varit i spårskogen och blivit klokare!

Det var jag o Elektra, Åsa o Amy, Alva, Algot o Jackaroo samt Anna o Ebba som skulle spåra. Åsa o jag bestämde att lägga spår åt varandra till Elektra o Roo, lite kaxigt så där så tyckte vi att vi inte behövde ha några markeringar varken i vinklar eller vid pinnarna.

Tävlingsmässigt tror jag att vi yrade om - jo jo!

Ja, vad tror ni händer - vi går in i varandras spår - kanske inte så farligt för ett par rutinerade hundar dom hade nog fixat det men Elektra är i höglöp o luktar gott så när jag insåg att jag var i det spår som jag själv lagt ut så svängde vi tillbaka. Nu gjorde det inte så mycket för Jackaroos del, han kom aldrig så långt i spåret och Elektra hade plockat två pinnar på sitt ursprungliga spår innan vi kom in i Roos spår. Hon spårade bra och hade snygga markeringar - vi hittade inte tillbaka till rätt spår utan tränade lite lydnad istället. Åsa spårade med alla de övriga sina och Anna hade lagt tre korta spår till Ebba som hon tog jättefint.

Nästa gång Åsa o jag spårar ska vi markera var vi går - det kan faktiskt vara bra! Alternativt att vi går på var sida om en väg eller dyligt.

Så kloka och förståndiga vi blev. Ja, något lärde vi oss iallafall!


Ebba är mycket duktig på inkallning och sitt, ligg o stå, vi testade även några budföringar. Tänk att dotter Anna blev en hundmänniska hade jag inte trott för bara ett halvår sen - och en mycket duktig sådan också!

Sträck på dej ungen min, du sköter dej toppenbra!


Det gör förövrigt alla valpköparna, får uppdateringar från alla då och då och det är så roligt när ni hör av er och berättar vad ni gör med dom små.

Extra roligt att läsa om hur bra ni aktiverar och jobbar med dom det behövs på en kelpie lite träning både för kropp o själ då mår dom bra!


 Husse var på hemvärnsträning med Pippi o Cocos, Benga o Chip var också med på träningen.  Dom små hade testat ljudmarkering, det ska börjas i tid om man ska bli tjänstehund.


Tog några bilder på mor o dotter lakrisråtta!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards