Direktlänk till inlägg 22 oktober 2007

Pippi löper............

Av Inger - 22 oktober 2007 17:46

Ja, minsann så nära var löpet............det förklarar att hon var så helt tokig igår, tror jag iallafall. Har ringt återbud till Örebro Hundsällskap för söndagens tävling med Pippi och ska ev starta Elektra istället i trean.


GDSGD - Går det så går det.  Mitt nya motto!!!


Idag har jag provridigt en Islänning, få se hur det blir hon var så liten o söt!


Emelie o jag tränade agility o lydnad på Kumla BK på eftermiddagen. Emelie hade släpat ut en massa hinder innan jag kom(blev lite sen fick för mig att jag skulle äta lite oxå)så det var bara att träna på en gång.

Emelie prövade gungan med Ester som efter lite tvekan fixade den bra - jag påpekade att det är bra att vara noga med kontaktfältet även på en så lugn hund som Ester för när hon kommer på att agility är skitkul så kommer farten o då hoppar hon kontaktfälten. Nu tror inte Emelie riktigt på det men jag sätter 1 kilo mamma scan köttbullar på att jag har rätt!!!


Emelie hjälpte mej sen i lydnadstrean med Elektra, ja det är rutan o fjärren som vi måste fila lite på(läs en hel del) och så sättandet under gång där hon stod idag men..................GDSGD.


Nä nu är det på med ridkläderna igen ska till Lindhult o kuska runt!

 
 
Emelie

Emelie

22 oktober 2007 19:13

Ja, vi får väl se. Ett kilo köttbullar står på spel...... Tack för träningen idag!

http://emelieshundtraning.se

 
Åsa

Åsa

22 oktober 2007 21:58

Va, ska du köpa islänning???
Tycker jag du ska göra, vore kul...

http://www.roo.bloggagratis.se

 
Emelie & Ester

Emelie & Ester

24 oktober 2007 09:29

Vadet är antaget!!

http://www.emelieshundtraning.se

 
Åsa

Åsa

25 oktober 2007 23:30

Dina hundar är utmanade...
Kolla min blogg.

http://roo.bloggagratis.se

 
Ylva

Ylva

26 oktober 2007 08:55

Och törs matcha ditt kg mamma scan och höja med 2 kg leverpastej på att du har rätt. :) Been there done that och ett år senare får man helt plötsligt inse att hunden hoppar vartenda kontaktfält och så får man börja träna på det då.

http://www.grusifer.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards