Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Inger - 12 oktober 2007 11:39

Idag på morgonen har vi tränat lydnad, det var inte planerat utan jag åkte till klubben eftersom jag glömt saker där igår kväll.

Tänkte ta en promenad på grusvägarna runt klubben eftersom man nu under älgjakten kanske inte ska gå i skogen, iallafall inte första veckan när dom är på hugget som värst(älgjägarna)! Men när vi gått vår promenad så var det folk på klubben som tränade och då blev jag så sugen ...............ställde ut dumrutan och kon o ruta samt kon o apporter.

Hämtade Elektra som ju igår inte visste vad man skulle göra i rutan och skickade henne från 25 meter rakt in i rutan, inga som helst problem stannar och lägger sig på kommando. Jag vandrar rundan och kallar in henne, hon går klockrent!!! Två gånger testar vi sen tar vi dumrutan hon står sitter o ligger medan jag går runt oxå kanonbra.

Ställer upp henne vid konen till apporteringsdirrigeringen och skickar henne höger apport, tja vad tror ni hon susar iväg och hugger apporten som om hon inte har gjort annat och det här har jag bara tränad med matskålar o skickat höger o vänster.

Det är nu som matte blir övermodig och känner att allt går så bra idag att vi tar rutan en gång till(att man aldrig lär sig)hon springer ut stannar före rutan och verkar undra, rutan jahaja va va det nu igen!!

Kallar tillbaka henne och skickar igen då går hon in som hon ska.......kan nån förklara för mej hur en kelpie tänker??????


Pippi är så mysig att träna med allt är ju kul hon lattjar och leker och jag har inte tänkt ta det ur henne ...........så vi ska leka oss till vara första priser framöver det allra viktigaste är ju att vi har kul tillsammans!!


Tro nu inte att det inte är roligt att träna med råttan, för det är det men hon gör momenten mer ordinärt(så som domarna vill att det ska se ut)och kommer att kunna gå mycket långt och säkerligen få högre poäng en Pippi, men med Pippi får man många skratt. Vet ingen annan hund som kan vara så laddat o busig som hon.

Men nu ligger dom i sängen o myser!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards