Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Inger - 28 oktober 2007 14:01

Det är inte lätt att blogga.........................hinner ju inte uppdatera!

Har tränad en del med vovvarna!

Lagade min halva tand i fredags och blev 925 kronor fattigare!


Lördagen var vi några stycken hos Prickis och tränade, det blev sittande o liggande i grupp, budföring och rutan som vi filade på en del.


Så idag så har Elektra fått vara stand in för den löpande Pippi (fast i klass tre då förstås) som skulle ha tävlat på Örebro Hundsällakap.


Startade alltså Elektra idag trots att hon inte är färdig i alla moment, framförallt fjärren o rutan.


Sittande i grupp 10

Plattsliggning 10

Fritt följ 8      sackar lite

Sättande 10

Ink m så o ligg 7 tempo

Rutan 0 bryter(stannar före rutan ???)

Apportering med hopp 8,5 tempo

Apportering metall 8 tempo

Vittringen 0 tar fel föremål(kollar inte hugger första bästa)

Fjärrdirigeringen 5,5 flyttar fram


Helt ok tycker jag, fria följet sackar hon lite i och har dåligt tempo i inkallningen samt apporteringarna men hon är på G, det går riktigt bra - rutan o fjärren är moment som inte är klara och dom ska vi ta tag i nu under vintern vittringen vet jag inte vad som hände men bara att träna vidare.


Hon jobbar på och blir säkrare o säkrare i momenten orkar hålla ihop sig utan att jag puchar på henne, tempot blir lite lågt men ju mer vi tränar momentsmässigt tror jag att hon kommer att spänna av.


193,5 poäng och det vann vi på! HURRA FÖR ELEKTRA!!


Nu går vi i tävlingsidé, återkommer till våren med lydnad och agility!!


Tänker ägna vintern till lydnadsträning - agilityträning och skott träning för att ev kunna starta lägre spår i vår.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards