Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Inger - 17 mars 2008 17:27

I söndags provade jag o Elektra på rallylydnad, det var en instruktör på klubben som visade ett gäng intresserade vad det innebär.


Det var en lagom blandning av lydnadsmoment och nya trix som vi fick prova på - känns kul med nya inriktningar och jag kan tänka mig att prova på mera längre fram. Vi tränade på en bana på slutet och det var mycket att hålla koll på, skyltar som beskriver vad man skall göra och hunden att hålla reda på och så var man är i banan. MEN DET VAR KUL!!


På eftermiddagen tränade vi agility i ridhuset och det gick hur bra som helst med båda vovvarna.


Emelie o jag har spårat i veckan också det blev ett ca 500m spår till Elektra med 4 pinnar och ett slut som gick utefter en väg innan man skulle gå över vägen där slutpinnen låg - det klarade hon galant. Elektra missade pinne nr 3 som var en naturpinne, dom har hon slarvat med tidigare markerar dom inte alls, så här måste vi komma på nått smart. Hon tror tydligen bara att man ska markera "vanliga" spårpinnar, ska lägga spår med allt möjligt i spåret ett tag får jag se om det kan göra henne uppmärksammare.


Sen tränade vi uppletande Pippi fick gå långa raka skick med tyngdpunkt på att få dom raka, hon irrar en del. Elektra har jättefart ut så där la jag föremål nära och också långt ut på linje. Dom var trötta efteråt vill jag lova och Emelie bjöd mig på god lunch så jag var både trött o mätt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards