Direktlänk till inlägg 22 augusti 2007

Hej hej!

Av Inger - 22 augusti 2007 09:27

Helgen i Frövi resulterade i några diskade lopp och en agilitypinne i 2:an med racerråttan, Pippi kom in med 10 repektive 5 hinderfel mest problem har vi med trixiga slalomingångar så jag ska ta mig i kragen och träna ingångar och vänsterslalom med båda hundarna. Det kanske blir läge redan i kväll när vi har agilityträningsgruppen på klubben.


I måndags var jag ju på Lindhult och tog dressyrlektion för Eva Viktorsson, vi var en grupp på 8 stycken som drillades i skänkelvikningar och bakdelsvändningar, det gick förvånansvärt bra, nog drog jag upp knäna och hamnade i obalans lite då o då men på det hela taget är jag mest lyrisk över att det var så himla kul att rida igen!

Innan ridningen så hann jag med att träna lydnad med vovvarna, vi åkte till klubben och gick igenom eliten och trean moment för moment och det känns riktigt bra, så nu har jag anmält Pippi till fyra stycken elittävlingar i oktober. Elektra är på G hon tar rutan på längre avstånd än förut och det funkar även utan leksak på mitten utan jag kastar den till henne när hon står rätt.  Fjärren är det lite pyssel med hon vill gärna ta ett litet steg snett framåt i ställandet, så vi jobbar vidare på att hon ska tänka bakåt och jag belönar med leksak bakom.


Igår stapplade jag ur sängen med stela ben och träningsvärk, det blev bara värre under dagen och det känns mer o mer som om mina problem med vänster knä och häl kommer från höften. Så idag har jag tagit mig i kragen och ringt kiropraktor Vladimir(bra va polarna)ska dit på torsdag!


Igår så träffades vi i vandrargänget, vi är fyra stycken som hållit ihop sen vi läste på komvux och vi har grupparbetat vid Vättern, vandrat på olika leder med våra hundar, knatat runt i nationalparker o beskådat blommor - numera har vi tappat den seriösa sidan (om vi nån gång haft nån) träffas mest o grillar, dricker vin o pratar skit!


Så igår grillade vi hemma hos vår fixar kompis hon har alltid något nytt att visa upp vid sitt torp, denna gång var det ett badhus i bästa Åsa-Nisse stil sen ska dom gräva en damm bredvis så man kan bada ute oxå! Coolt!

 
 
Ingen bild

Nettan

22 augusti 2007 11:30

Bravo!Håller tummarna att Vladimir och hans "magic fingers"kan räta upp dig!
Kram Nettan

 
Åsa

Åsa

22 augusti 2007 17:36

Va har du redan ringt.................. haha

http://www.roo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards