Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Inger - 13 augusti 2007 18:38

Nu ska jag börja rida igen, det är sex år sen jag sålde hästen och jag känner mig ganska ringrostig. Allt började med att syrran o jag pratade om att ta tag i våra liv(nån sorts kris antagligen).

Vi gick på yogakurs förra året och det ska vi fortsätta med för det var verkligen kanonkul och så nyttigt för min stela kropp, men nu ska vi rida på ridskola oxå en gång i veckan, jag hade tänkt tjuvträna lite hemma hos kompisen Nettan innan vi börjar, men idag ringde syrran o meddelade att VI STARTAR PÅ MÅNDAG!!! En kvart senare kom hon förbi, hämtade upp mig för färd till ridsportsbutiken, vinterstövlarna finns kvar och några halvdana ridbyxor, men jag inhandlade ett par handskar, får se sen om jag köper brallor sen, kanske inte överlever första gången då får det räcka med tyghandskar för 29,90.


I söndags var vi i Eskilstuna på agilitytävling det var Pippis första tävling på mycket länge, hon har ju varit skadad i sporren. Pippi skötte sig kanon 5 fel i slalom på agilitybanan och 2 tidsfel det blev en 13:e plats. Slalomkrångel även i hoppbanan där vi diskade oss.

Elektra tjuvstartade i agilityloppet och jag kom efter men hon gjorde ett helt ok lopp 5 fel slalom(hon gick ur) och hoppade av balansbommen 10 fel, det blev en 12:e plats.  Hoppbanan tjuvade hon oxå men då såg jag henne i tid och röt ilsket STANNA varpå hon tvärnitade och satt kvar i starten, men sen rev hon andra hindret och min koncentration gick i botten och vi körde ett helt knasigt lopp hon racade och jag brydde mig inte om att ta tillbaka och rätta, vi bara sprang. TJOHO så kan det gå ibland! Rätt ofta faktiskt för det blev ju en DISK! Men hon är iallafall min racerråtta!!


Dottern Anna har varit riktigt dålig i helgen stackarn, matförgiftad antagligen, i lördags hade hon dessutom en tenta att fixa i Linköping.

Håller tummarna för att den gick vägen trots allt!!


Husse är på hemvärnsträning med Pippi och jag ska gå ut på gården och träna slalom och fjärdirrigering med Elektra.

Imorgon jobbar jag kväll och kan inte åka till klubben och träna agility som jag hade tänkt, så det får bli slalomingåndar med elstolparna på gården.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards