Direktlänk till inlägg 23 april 2007

Nostalgi!!

Av Inger - 23 april 2007 13:01

Jag är ledig idag och tog det lugnt på morgonen med kaffe o tidning. Elektra har rusat till dörren med en förhoppning att matte ska ut några gånger (varje gång som jag viftar på tårna ungefär). När jag kände att det nog ändå var dax åkte vi till Misteräng och parkerade vid Mörkret där finns det spårmarker som vi ev kommer att använda oss av på spårkursen framöver. Det finns möjlighet till både gärdes och skogsspår och jag har pratat med markägarna att det är ok, eftersom det är ett tag sen jag red omkring i skogen här, när vi bodde i Berga så rekade vi spårmarken.

Vi gick också upp till vår gamla sommarhage där hästarna betade på sommaren och jag letade på dammen där barnen fångade grodyngel och salamandrar på vårarna, där blev jag sittande ett tag och njöt av alla vitsippor och minnen som kom över mig.

Det blev ett par timmar i skogen och nu sover odjuren sött! Pippi ligger i sängen och Elektra på bädden med snuttefilten.

Helgen har vi tillbringat i Katrineholm det har varit agilitytävlingar klass 1 och Elektra har tagit pinne i agility! HURRA FÖR ELEKTRA!!

Lillsnuttan hon går verkligen igång på agility det är sånt tryck i henne och hon vill så mycket, sån arbetsglädje! Matte har ju fullt upp med att springa och tänka ut var jag ska vara och försöka hinna dit! Men i helgen så tycker jag att det stämde, framförallt på sista banan på söndagen, visserligen så fick vi 10 fel där men banan var kul och vi fick till ett flyt som kändes bra.

På eftermiddagen ska vi inhandla ny tvättmaskin den gamla har gjort sitt den centrifugerar numera bara när den själv vill, så nu ska den ut!

Ikväll är det agilitykurs och balansbommen och täckta tunneln står på programmet för nybörjarna. Det är en grupp som redan lärt sig massor hoppas att det blir tävlingsekipage av dom så småningom.

Pippi skadade sig i torsdags, hon slet bort sporren vet inte riktigt när det hände upptäckte det under agilityträningen, men det kan ha hänt på eftermiddagen också när hon och husse spårade i skogen. Nu får hon vila ett tag pulpan ligger helt öppen och måste lindas om några veckor, så hon inte slår i. Passande nog så började Pippi löpa under helgen oxå så att vi har det avklarat när hon ända är halt och inte kan tävla på ett tag framöver.

 
 
Åsa

Åsa

23 april 2007 16:13

Jättegrattis! Tänk vad Petter ha lärt oss...
Lycka till i kväll med kursarna, jag tänker på er när jag jobbar och sliter.
Blev Elekra uppflyttad oxå???

http://roo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

24 april 2007 12:10

Hej. Vad underbara våra gamla ridmarker ser ut. Du fånga inga salamandrar? =) / Anna

 
Ingen bild

Inger o Elektra

27 april 2007 10:52

Nix vi har en pinne kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards