Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Rygg ont

Av Inger - 14 februari 2011 12:33

Hemma idag från jobbet tänkte först kompa förmiddagen men av olika anledningar bla bilproblem på jobbet så kommer jag ända inte ut på mina planerade hembesök så då kan jag lika gärna ta mig en hel dag.


Fick ont i ryggen natten mellan lördag o söndag, det bara låste sig(ryggskott kanske)och det gör förbaskat ont i ländryggen.


Var på Örebro BK hela söndagen Lars Fält etnologen föreläste om hunden o dess beteenden, mycket intressant,  men kanske inte så bra för ryggen, inga superbekväma stolar precis o ryggen kändes som ett gipspaket.

LF pratade om stressade/aggresiva /ängliga och rädda hundar och vad vi ser o läser in i dessa ord.

Han talade också en hel del om att vi måste tänka ur hundens perspektiv, hundens värld ser ju inte likadan ut som vår. Hundens sinnen hörseln o lukten är betydligt mer utvecklade än hos oss, synen är annorlunda, färgseendet och ögonens placering gör att vi lever i ganska annorlunda vardag. Viktigt att tänka på!


Lördagkvällen var vi över till grannarna Åsa o Benga och åt smaskigt, sen blev det bad i badtunnan! Någon fick för sig att det vore häftigt att rulla sig i snön, ja det var coolt men tusan så kallt, så det blev en snabb rullning i snön o sen ner i tunnan igen. Dotter Anna tycker att jag ska tänka på att jag inte är 20 år längre o att det kan ha nått med ryggvärken  att göra, men det vet jag inte!  


Idag har vi "sakta"promenerat på åsen över Öijamossen och spanat efter älgar jag o doggsen, men nix idag ville dom inte visa upp sig, där går annars en ko med två kalvar och vi har haft närkontakt med dom ett par gånger. Dom är stora älgarna säkert 1.80 över manken o kolla in mamma älgs klövavtryck, det är min bilnyckel bredvid.

Ha en underbar alla hjärtans dag!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards