Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Det snöar nu igen...

Av Inger - 11 februari 2011 09:56

vilken vinter vi har, kan nog ta fram skidorna en vända till!

Igår skulle jag ha varit i Karlskoga och AH-hallen men efter en hel dag på vägarna i snömodd så avstod jag den resan. Körde fast ett par gånger på oplogade vägar när jag o mamma skulle besöka vårdcentralen i Askersund.


Tränade på fjärren här hemma istället,  har bestämt mig för att: ett upp sitt -heter "upp", och bakåt sitt - heter "backs" så att det blir tydligt för doggsen hur jag vill att det ska se ut. I uppsittet vill jag ha massa energi så det nästan blir "att sitta vackert" och i backs sittet vill jag att hunden ska sätta sig bakåt. Sen är det ju läggandet som man också vill ha bakåt, där har Cocos ett snyggt bakåtligg naturligt o svartråttan trampar lite bakåt men håller sig hyfsat kvar på rätt plats så det får duga iallafall så som jag tänker nu. Petigt tycker ni kanske, ja det är det, men om man ska kunna tävla elit så måste det petas en del. Det och mycket annat har jag tänkt på undert våra kurskvällar i AH-hallen. Lydnad är finlir men också att våga länka ihop o köra för att se vad man får, för om man aldrig "släpper sargen" så vet man heller inte hur man ska göra på tävling när det tokar till sig.

Kursen har varit blandad med positiva o negativa erfarenheter/tankar som jag ska försöka ta till mig och använda framöver i min egen träning men också som kursledare.


Månadstävlingen i agility blev första tillfället för Emma att tävlingsträna med Cocos o det går SÅ bra för dom, Cocos börjar förstå att det finns andra svängar än den vanliga bakombytarsvängen som matte alltid kört. Dom börjar helt enkelt hitta varandra och det är så kul att se dom köra! Åsa o Elektra sprang in på en tredjeplats   och Rebecca o Pippi en fjärdeplats   yes Pippi har också fått en superhandler för Pippi mår bra o vill spring fort!


Bokade tid för hälsoundersökning på Pippi hos Kristin Svatos för en tid sedan men Kristin suckade bara djupt o sa " inte ens lite tandsten finns det att ta bort" frisk som en nötkärna den lilla Pippi  lottan.  Så då får hon springa agility så mycket hon orkar för Pippi vill inte bli pensionär än inte, hon vill springa fort med Rebecca!


Valp/slyngel läger planeras till Kristi Himmelsfärdshelgen, tänkte hyra klubbstugan så vi kan bo där o träna lydnad o agility på planen, sen blir det avstickare till skogen för spår o uppletande samt självklart grillning o prat på kvällen. Boka in helgen redan nu, så vi ses!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards