Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Inger - 23 augusti 2010 12:22

ja e skitrutten på att uppdatera! Men vi tränar o står i så jag hinner inte, vet ni!


På tävlingslydnadskursen som jag o Cocos går får man läxor så det gäller att ligga i och träna för vi kursar ju inte, för inte, vi vill lära oss mycket!


Idag har vi varit på klubben och tränat ingångar, och position det går riktigt bra, superbra med täplattan som hjälp men Cocos börjar hajja att det är samma rörelse även om vi inte har plattan. Cocos har satt sig snett i ingångarna och jag har köpt det beteendet så nu är det att träna om o träna rätt, så att det blir raka snygga ingångar så som jag vill ha dom. Typiskt att man fuskar så här trots att jag ju vet hur jag vill att de ska se ut! Positionen vid min sida i fria följet har Cocos riktigt snyggt, vi tränar nu på att hon spontant när jag går ska söka sig till min vänster sida o ta kontakt för att få klick o belöning. Hon tycker det är en mycket kul lek! Även dom gamla rävarna får hänga på i övningarna, fotpositionen och ingångar är det inget problem för dom att fatta hoppas att jag nu ska kunna få en bra stadga i Pippis fria följ som pendlar en del och hon vill ju gärna gå för långt fram i positionen. Kul med nya tankar o ideér som man får i massor på kursen!


Anna o Ebba har gjort sin debut på tävlingsbanorna en appell på Örebro hundsällskap i söndags. Poängmässigt så blev det ingen hit, men jag hoppas att dom fortsätter och inte tappar sugen - Ebba spårade suberbra som hon alltid gör men gick över första pinnen i spåret, markerade den andra fint, men gräset var så högt att Anna inte kunde hitta den. Ebba sprang tillbaka till henne när hon hade markerat  och sen fortsatte hon spåra så de fick bara med sig slutet och då är det 0 poäng på spåret. Trist men med lite rutin så fixar dom det, Ebba är en riktigt duktig spårhund! Lydnaden gick ungefär som Anna förväntade sig alla moment är inte hundra säkra och det var deras första tävling!

Bra jobbat o på´t igen bara!  


Förövrigt så är det första dagen för sonen Markus på Game Design i Falun o dotter Teres första dag på Afasikursen i Karlskoga. Hoppas ni får bra kursstarter!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards