Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Inger - 1 augusti 2010 14:05

Cocos är superkul att köra agility med, hon är laddad utan att vara tokladdad som hon var i början när jag tränade med henne. Vi har varit till Smedjebacken ytterligare två dagar tisdagen den 20 juli, två klass 1 banor en hopp o en agility husse var med o spanade in råttans framfart, vi hade lite trassel i slalom och några rivningar så det var inga pinnlopp(man kan inte ha det jämt)men ända fina lopp, där hon hållerihop fint o lyssnar på mej! På fredagen den 23 juli åkte Åsa o jag upp till Smedjebacken Åsa skulle köra sina vovvar o även min svarta räserråtta. Åsa o Jackaro gjorde ett kanonlopp o plockade en pinne i agilityklass 2 sen blev det en sm-pinne även för Algot! GRATTIS!

Räserråttan var tokladdad i agilityloppet o skällde som en tok o spottade fragga omkring sig.......disk! Hopploppet gick kanonbra då var hon samlad o följer Åsa så bra, tyvärr så gick hon ur slalom när Åsa gjorde ett snabbt framförbyte för att komma till nästa hinder, men det var ett fint lopp! Elektra är ju inte så van att jag framförbyter brukar ju hasa efter jag o försöka med bakombyten mest, tack Åsa för att du kör råttan åt mig, så hon får visa vad hon kan!

Vi fastnade på bild i Smedjebacken!

    


Det var min sista vecka på semestern och nu har jag hunnit jobba en heeel vecka, känns redan nu som om man inte haft någon semester o så är det ett helt år till nästa!

Ja, ja, har hjälpt sonen med flyttstädningen, han ska ju börja plugga i Falun i augusti o har sagt upp sin lägenhet i Örebro för att under 14 dagar bo hos en kompis innan det är dax att dra till Falun. LYCKA TILL!!


I går var Cocos o jag i Lindesberg på agilitytävling, en klass 1 o 2 tävling med roliga banor med en hel del spring i, disk i hopploppet där vi fick för vida svängar i kombinationer mot tunnlar där jag gjorde bakombyten o då satt Cocos som ett smeck i tunneln(vad annars........... tunnelidioter har jag några). Vi  tog oss runt i agilityloppet men där tog jag tillbaka Cocos två gånger på slalom så vi fick även tidsfel o vi rev sista hindret även där hade jag gjort ett bakombyte före. Så nu ska jag träna bakombyten så Cocos är säker på förståelsen av dessa o så en del slalom också!

Vi har inga mera tävlingar inplanerade men det blir väl Kumla som nästa tävling på söndagen då jag är tävlingsledare på lördagen och därmed inte får tävla.


Elektra och jag ska tävla lydnads 3:an på onsdag på Örebro BK, håll tummarna att vi tar vårt sista första pris så vi får ett LP! Om inte så har vi anmält även till Kumlas tävling fredagen den 13:e HUA!! Cocos får vänta till dagen efter på Laxå BK då ska vi testa en klass 1 igen.


Uppdaterar på direkten här...var inne på SBK tävling o kikade runt lite så smidigt o lätt det var att anmäla där , det blev Karlstad/Hammarö o Söderköping också, förutom Kumla, så det kan gå!! Bara klass 1 tävlingar med räserråttan Cocos nu får jag kolla in klass 3 o höra med superhandlern vad hon tycker!

Sugen på Nynäshamn, då kanske man skulle kunna få se lilla Chilla in action!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards