Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Inger - 18 oktober 2009 19:17

Pippilottan slog till på KM:et i elitklassen och vann med snittpoäng på 8,5 inte illa!


Elektra var också med och tävlade klass 3 det gick så där, nollade rutan för att hon tjuvade när jag vände och gick tillbaka - en sån enObestämdnoll även på vittringen hon plockade med alla pinnar utom den rätta, sen hade hon inte tid att stanna på inkallningen heller så det blev totalt tre nollor, men hon är ju söt.....när hon sover!


Cocos o Billy jobbar på med fotgående och ingångar - komma in och sätta sig rakt i fotposition. Sen kamp och leklust jag vill att dom alltid ska komma tillbaka med leksaken till mej lämna av i handen om jag har den utsträckt eller komma i fotposition om jag står rakt upp o ner och lämna av som en apportering.

Gullsnokarna - dom jobbar på båda två så fint! Vi försöker också få stadga i sitt o liggpositionerna, stå har blivit ett problem vet inte riktigt hur jag ska få till bra ställanden, båda två vill gärna backa - har ni några bra tips?


Agility har vi också tränat - starter att sitta kvar, vänta på startkommando(namnet) och sen ta en kort bana. Cocos har dunderfart, Billy tar det långsammare har inte samma hindersug men är otroligt följsam.

Däcket har varit trixit att förstå hur man ska hoppa tycker dom båda två, går ju lättare i ramen snabbare också, men nu tror jag att dom båda två köper att jag vill att dom ska hoppa i däcket!! Jag är envis som synden!


Månadstävling har vi haft idag, den sista för året och Pippi kom på en hedrande andra plats, hon har verkligen gjort bra ifrån sig i år, SM-6:a i bevakning hemvärnshund, förstapris i elitlydnad, KM-mästare i agility o lydnad, hon ligger också bra till för SM i agility har 5 SM-pinnar i agility men bara två i hopp det saknas alltså två SM pinnar i hoppklassen. Vi har inte planerat att tävla något mer i år förutom spökhoppet i Vadstena som är en inofficiell tävling den sista oktober, sen ska vi dra vidare till Tranås och en tre fjärdedels träff med Cefeus Änglar dvs Carina o Baccus Åsa o Jackaroo samt jag o Elektran som ska träna hela söndagen lång.


Nä nu tror jag att jag ska slöa ett tag hundarna ligger utslagna och lugnet har lägrat sig!

Ha det gott!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards