Direktlänk till inlägg 29 november 2008

..........kryper fram

Av Inger - 29 november 2008 19:32

Har inte bloggat på ett tag....sorry!

Men tro inte att vi ligger på latsidan för det, nix här händer det saker varje dag, med fyra hundar i huset så finns det inte många lugna stunder!


Varje morgon vid 6 taget går jag en promenad med de fyras gäng - har inhandlat reflexselar till dom alla, nya fina så vi ska synas i mörkret och jag har självklart på mej reflexväst! Det går så bra - bara det inte är halt eller dom får syn på någon katt - gud förbjude!


Sen åker jag och jobbar några timmar å så hem igen på långlunch för att kunna gå ut med vilddjuren igen!


Tillbaka till jobbet för att jobba! Husse har varit tvungen att börjat jobba dagtid på grund av nerdragningar på sitt jobb därav detta farande på lunchen, men vad gör man inte för sina guldklimpar!

Husse kommer hem stax efter 3 så då har dom sällskap igen.


På kvällen är det ibland långpromenad som gäller eller klicker träning i köket, Cocos ska lära sig backa i sittande och stående position sen tar vi det i liggande också tänkte jag. Det är så kul med klicker håller på med dom stora också så dom ska få tänka till vad dom gör och bjuda på beteenden.


Elektra och jag har varit med på en tävlingskurs några gånger vill få till tävlingslika situationer med någon som kommenderar och få Elektra med på noterna trots att jag inte belönar henne förrän i slutet av momentet. Hon har blivit låg och undrande på tävlingarna vi varit på tror hon gör fel när jag inte berömmer henne, så vi ska träna mera tävlingsmässigt nu.


Imorgon på förmiddagen ska jag spåra med Åsa och på eftermiddagen är det agilityträning i ridhuset!


Så ni ser jag ligger inte på latsidan!


 
 
Karin

Karin

30 november 2008 10:42

Du får skaffa dig Icebug-skor ...... jag lovar att du inte halkar då.

Mors kors

http://bippeliboppen.bloggagratis

 
Ingen bild

Karin igen

1 december 2008 08:43

Här får du adressen till Icebug-skornas hemsida
http://www.icebug.se/

 
Ylva

Ylva

3 december 2008 21:39

Det låter som ni är riktigt flitiga.

Klicker is the shit! :)

http://hagstedt.nu

 
Ingen bild

ViaLasse

8 december 2008 16:05

Hej på er därute på "landet".
Hoppas ni fixar det med krämpor o skit...håll humöret uppe! Nice blogg!
Påtalar när min/vår hemsa blir klar så att du Inger kan kika på snuttegubben ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards