Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Bra schemavecka!

Av Inger - 3 november 2008 13:36

Ledig idag och jobbar kväll på tisdag, känns skönt efter en intensiv helg!

I lördags var vi till Granhammar och Bondens egen butik, mycket trevligt ställe där TV-Ernst har fixat till en lada där man nu kan handla allsköns prylar. Det blev ett snyggt glas att skåla i när vi maffiatanter träffas, vi köpte ett var, dom ska sen dekoreras med olika snygga band så vi har koll på vems som är vems. Olika ostar och en del korvar inhandlades också bland annat korv från Berga gård(våra gamla grannar från Hardemo)hallontvål till kvällens badtunnevärdpar och så fikade vi naturligtvis.


På kvällen åt vi mycket goda tacos sen badade vi tunna och drack ur vinet som vi fått av grundkursarna. Tack så mycket för gott vin - kursare och tack för avkopplande bad och trevligt sällskap kära grannar!


På söndagen inte alltför tidigt(som tur var)åkte dotter Anna o hennes Ebba jag och Elektra till Finspång för att tävla en lydnads trea med Elektra.

Var så himla nervös det kändes som evigheter sen jag tävlade lydnad(det var nästan ett år sen)vid sittandet i grupp trodde jag att hjärtat skulle hoppa ur bröstet, men jag överlevde och när sittandet och platsen var över och vi hade full pott på båda lugnade jag ner mej en smula.

Sen var det  lydnadsprogrammet vi hade lottats som nr 2 och tittade på första ekipaget innan vi gick ut. Det kändes bra när vi gick, såg dock inga poäng men när det var dax för rutan så drog Elektra mot vänster kon och jag avbröt och fullföljde inte momentet - tråkigt - tycker att det funkat så bra på träningarna nu men men det sitter inte. Det var en mycket trevlig domare som kommenterade varje ekipage efter programmet hon tyckte att det såg mycket trevligt ut och att det var tråkigt med rutan. Anna och Ebba hade tittat på oss och Anna skrev ner poängen vi fick 8 på fria följet, 10 sättande, 9 inkallning m ställande o läggande, 0 rutan, 9,5 apportering o hopp öv hinder, 9 apportering metall, 9 vittringsprov o apportering, 5 fjärrdirigeringen(hon flyttar sig för långt fram). Så om jag hade tråcklat in henne i rutan så vi hade fått en 5:a så hade vi haft ett första pris - nu blev det ett andra pris på 240,5 poäng inte utan att tävlingsdjävulen vaknade där ett tag - vilken tur att jag inte kollar på poängen när jag tävlar, för jag vill naturligtvis att hon ska gå rakt in i rutan och inget annat - så det blir att träna mera, mycket mera!


Men på det hela taget kändes det mycket bra - har fått ett kvitto på att hon gör dom andra momenten korrekt och bra.


Idag har vi tränat rutan - naturligtvis!

Har kommit på att jag inte skickat henne så lång ifrån vid träningarna det ska vara 25 meter och det är nog där jag har missat när det blir lite avstånd vill hon gärna dra mot vänster eller höger, nu ska vi ta tag i det!


En långpromenad i skogen där jag fotograferade alla sötnosarna, tänk bebisarna är snart 6 månader och så stora o kaxiga redan!

 
 
Karin & Fixa

Karin & Fixa

8 november 2008 08:45

Vilka härliga o fina på härliga o fina hundar.
Gôtt att höra att vin & choklad smakade bra!!!
Ha det!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards