Alla inlägg under april 2008

Av Inger - 12 april 2008 18:15

Kom hem inatt från Uppsala, vi hade strålat samman hela familjen på Akkis för att gratulera Teres på hennes 29 årsdag igår.

Det var en mycket trevlig dag, trots att Teres inte fick åka hem utan blir kvar än ett tag. Personalen där är helt underbar, man känner sig så väl omhändertagen, dom är helt fantastiska, så empatiska och supertrevliga!

Teres mår något bättre och vi födelsedagsfikade och spelade hennes favorit kortspel.


Idag har jag varit på Kvinnersta och tävlat agility med Pippi. Vi klarade oss med tidsfel i hoppklassen och blev placerade som nummer 9, det var bara 14 ekipage som kom runt banan utan disk. I agilityn gjorde vi som vanligt = disk!


Elektra den lilla sötnosen är så rund om magen, jag kollade midjemåttet vet ju inte vad hon hade innan men nu är det, midja 56 cm, mage 65 cm, vikt 19,7. När jag var hos veterinären och kollade ägglossningen vägde hon 16,5 så vikten har gått upp.



Av Inger - 10 april 2008 08:13

Dotter Teres är inlagd och opererades i tisdags, man har tagit bort reservoaren och slangen till cystan som sattes in i sommras, lagt in en ny som förhoppningsvis fungerar bättre. Operationen gick bra men Teres är trött, har huvudvärk mår inte så bra så jag och sambon Jan finns hos henne på sjukhuset för att stötta.


Hemmavid har jag hört att det ser ut som om Elektra defenitivt är dräktig och nu äter hon igen.


Ja det var en liten kort rapport, jag befinner mig i dotter Annas lägenhet där jag lånat dator och övernattat i natt. Nu ska jag ta bussen till centralen och tåget till Uppsala för att pyssla om Teres.

Kram på er och tack för alla hälsningar dom värmer!

Av Inger - 4 april 2008 16:21

Nu har vi hittat en vårbäck, fikat vid vår sjö och promenerat med alla vovvarna. Vi hade sällskap av canadagäss vid sjön och Pippi och Elektra tog sitt första vårdopp. Tilde och Skrållan, Teres voffsingar var med och busade!

TUSEN TACK FÖR ALLA GRATTULATIONER!!


Av Inger - 4 april 2008 08:38

Det är min dag i dag, hela dagen!

Har blivit uppvaktad med blommor o smörgåstårta nu på morgonen.

Sen ska vi gubben o jag o fyrbeningarna ge oss ut till "vår lilla sjö" och knalla i skogen.  Ska spana in vårtecken och njuta av naturen!

Ha det gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards