Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Thailand rapport!

Av Inger - 9 februari 2008 11:44

Flygresan!

Ja, om jag ska gradera så är nog flygresan absolut jobbigast, den tar 12 timmar och man sitter ju som i en sardinburk. Jag blev illamående, trodde jag skulle svimma och Janne fick ont i ben o fötter.

Vi flög från Arlanda 23.03 mellanlandade i Sharjah Förenade arab emiraten 8.10 för tankning av planet.

Alla skall ur och in i vänthallen sen genom en säkerhetskontroll där det skriks och viftas av som jag upplevde det argsinta araber(nu kanske jag blir hotat på bloggen) men min upplevelse var väldigt obehaglig och man var såå liten i en helt obegriplig värld.

På planet igen och 6 timmar till innan vi landar i Phucket klockan 18.05 lokal tid. Efter köande i tullen och väntande på väskor så ser vi våra namn på en skylt och går mot vår chafför och är då äntligen på väg till vår bungalow.

Flygresan hem gick riktigt bra, kanske var jag alldeles för oförberedd på hur det är att flyga så långt har åkt max 6 timmar tidigare. Förberedde mig också med åksjukepiller och såg till att dricka mycket vatten.


Udoms bungalow!

Vi blev visade till bungalow nr 8 ett stort rum med dubbelsäng och ett litet bort med två stolar, garderober och ett kylskåp och toalett med dusch.

Allt var så frächt och fint i rummet och i hela området. Det fanns 15 stycken bungalower med gemensam pool och en bar där man även åt sin frukost samt receptionen. Här har jag en hel del bilder.....


Data hackern här..... trodde att jag skulle kunna lägga in bilder och skriva lite mellan bilderna men......................det funkar inte!!!!

Håll till godo, bilder på vårt boende..................jag återkommer med rapport från vår fina strand och från våra utflykter så småningom!

 
 
Maria & Sumo

Maria & Sumo

13 februari 2008 23:50

Shiit så härligt ni ser ut att haft det ;o), ni kunde väl tagit med sol och värme till Svergie igen??
Ni ser väl ut som pepparkakor nu efter denna härliga semester.
Fina rum, fast flyget kanske inte var allt för lyckat. ;o), Petter kursen blir de Yeho. Orkar ni med en gnällande Sumo i år också?? Hoppas att de inte blir lika illa som förra bara ;o/. Ha det så fint och krama om vovvarna

http://sumo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Calle Alsterfors

4 september 2009 10:42

Hej!
Jag håller på att gör en hemsida åt udom och även en bokningsfunktion över internet. Är det möjligt för mig att få tillåtelse av dig för att använda det fantastiska bilderna ni fotat över Udom´s Bungalow. Skicka gärna svar till mig på Calle.Alsterfors@ore.johnbauer.nu om ni har lust att bidra med bilderna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards