Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Inger - 15 juli 2007 22:34

Jaha, då har vi klarat av ett Cefeus läger, med träning, grillning och snackande.


Jag tränade Elektra för Åsa Löfberg hon var otroligt duktig och visade många bra inlärnings idéer, med klicker. Jag har ju inte riktigt annamat det här med klicker, har bara använt den till inlärningen på kontaktfälten i agilityn. Nu fick jag många nya tips på användning som jag tror skulle passa Elektra, hon behöver tända till lite mer på lydnaden, tycker den är lite tråkig och blir låg på plan. Så jag ska testa klicker!!


Husse och Pippi har spårat på dagarna och jag och Elektra var med på spårträning på fredagen i skogen, sen var det tävlingen i Järvsö på kvällen.

Det blev en GSG tävling (går det så går det) vi hade inte alla moment klara men eftersom det inte skadar att kolla hur det ligger till i en tävlings situation så valde jag att tävla henne ända med den inställningen.


Pippi först i eliten där har vi ju harvat ett tag men Pippiluringen vet precis när det är tävling och tycker att hon kan lajja med mej - tjuvstartar - släpper apporten - busar med metallen, ja herre gud vad ska jag göra med den hunden!!!!!!!!!!! Men kul hade hon - och domaren oxå!!!!!!!!!!!


Elektra började med en nolla la sig ner på sittande i grupp, sen en 9:a på platsliggningen, hon lekte med ett bi! Sen blev det 3 nollor till: rutan - hon hittade den inte sprang ut till en sågspånshög och sättandet under gång där la hon sej ner, fjärrdirigeringen avstod jag den är inte färdig så den ville jag inte testa med så långt avstånd.

Dom moment som hon fick poäng i har hon 9or på så det är inget att klaga på, hon var avspänd och såg ut att tycka det var ok att tävla kanske för att jag ochså var helt avspänd, vi tävlade bara på skoj!


På lördagen åkte vi till Orsa björnpark och såg små lodjursungar och vargar dom var så sööööta!!


Idag har vi städat husvagn, rensat i trädgården(den var hopplöst försummad) fick lite inspiration sen syrran, Teres och jag varit på öppen trädgård i Ängatorp. Husse och Jan har fixat markiserna som trillade ner när det blåste som värst.


Vi har också varit på hund-kalas Tilde har fyllt 1 år. Tilde fick köttbullar inslagna i paket av Pippi och Elektra som hon snabbt öppnade och mumsade i sig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards