Alla inlägg den 26 april 2011

Av Inger - 26 april 2011 16:21

gårdagens tävling blev en riktig femetta.

Nervös som tusan var jag läste igenom reglerna kvällen innan och försökte förhöra mig hur det skulle gå till av hussen.

Lägre klass spår stod på schemat och spåret oroade jag mig inte för Elektra spårar som på räls, vi fick med oss 6+slut in missade alltså en pinne. Betyg på spår 9-9.

Pinnen som vi missade är jag ganska säker på att jag vet nu i efterhand var den låg Elektra snurrade nämligen en del efter ett dike och jag skulle tro att vi missade pinnen där. Spelar ingen roll men Elektra brukar plocka pinnarna i full fart och komma med dom igår så snurrade hon o stannade hmm nytt beteende....kan det ha berott på att matten var stirrig o nervig??


Vid påsläppet visste jag inte hur jag skulle göra tävlingsledaren var lite undrande och efteråt så frågade han vad jag tänkt på, Elektra fick göra hela jobbet själv, man kan tydligen visa på spåret men jag bara stod o lät Elektra leta, tur man har en duktig Elektra! Betyg på påsläpp 9-9,5.


Plats med skott och budföring med skott avstod vi eftersom Elektra är skottberörd. Där tappade vi 90 poäng totalt.

Satt och väntade i bilen under skotten, gick sen ut för att kolla siffrorna på spåret 235,25 då visste jag att vi hade uppflyttningspoäng i specialen men vi behövde 196 poäng på lydnaden om vi skulle bli upplyttade till högre klass.


Nerver, nerver säger jag bara tänk att jag ska bli så nervös. Elektra var trött, det var varmt men som hon jobbade på! Älskade   svarta räserråtta!

Linförighet 7,5-8

Framförgående 8-7

Platsläggande 9-9

Inkallning 8-8

Krypande 10-10

Apportering 8,5-9

Hopp 10-10

Medelpoäng 221,25   Totalt 456,5 poäng

Yes Yes vi blev uppflyttade o vi vann klassen!


Tack vänner för alla gratulationer! Det värmer gott!


Så idag på min lediga dag tänkte jag fixa här hemma men Elektra tittade på mig med en sån där blick som sa "jag vill åka till skogen o sen till en sjö o bada! Så självklart har vi myst i skogen  o badat i både sjö o bäck!

Några bilder från badet som tyvärr inte är så bra min mobilkamera har tydligen sagt upp sig.

   

             


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards