Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Dé ska vá gött o leva!!

Av Inger - 7 december 2010 14:56

Några grader kallt, solen lyser, har gått i skogen med dom galna hundarna -   kan man ha det bättre? Trivs verkligen med vintern när det finns snö och är lagom kallt ute, igår åkte jag skidor i skogen vid klubben, har precis inhandlat längskidpacket både hussen o jag och nu ska vi åka, sist jag stod på skidor var jag nog ca 10 år så det är ett tag sen!

Skitskoj grej tycker nu även Elektra efter att ha varit något skeptisk till vad matte hade på fötterna. Pluttan!  


Har anmält mig till en lydnadskurs i AH hallen i Karlskoga med Elektra vi ska trimma in elitmomenten och det är framförallt gruppträning o störning som vi behöver ha. Har de flesta momenten riktigt bra men som jag skrivit om här tidigare så är det just i tävlingssituationen som vi inte synkar riktigt E o jag. Så vi ska jobba på bubblan o koncentrationen,  bland mycket annat - kul med kurs! Längtar!


Vi är ett litet träningsgäng som träffas på onsdagar på klubben för att fortsätta i samma anda som tävlingslydnadskursen som vi gick hos Fanny o Tomas. Så på onsdagarna är det Cocos som drillas i störning o fokus. Mycket av delarna i momenten kan man ju träna hemma, just nu är det rörelserna i fjärren från ligg-stå o ligg-sitt så när vi träffas på onsdagar har jag fått hjälp av mina träningskompisar att agera störning. Spännande att se om dom kan få Cocos att tappa fokus, att misslyckas utan att det egentligen betyder så mycket för det är ju just om hon skulle missa som man ser om hon har förstått vad uppgiften egentligen gick ut på och det som händer är ju att belöningen uteblir o vi testar igen o igen! Så kul att se när hon kommer på sig o försöker hålla ögonkontakt med mig fast Åsa ligger på golvet o gör roliga ljud.


Jag har en knasig höft o ländrygg som för länge sen meddelat mig att springa(som agility) inte är någon hit - jag får ont, väldigt ont! Envis som jag är har jag tagit smärtstillande och sprungit i alla fall, men det funkar inte, jag törs inte ta ut stegen är rädd för snurrarna(bytena) och det blir helt enkelt inte så bra. I agility ska man ge allt - vinna eller försvinna! Som tur är har jag helt fantastiska kompisar som vill träna o tävla mina hundar så att dom kan få fortsätta med agilityn. Så på agilitytävlingsbanorna framöver kommer ni att få se mina hundar med superhandlers Emma o Åsa!

Självklart kommer jag att finnas vid sidan av banan för jag måste ju vara med o spana, coacha o HEJJA!!!

Några bilder från dagens promenad!

  

Åsen över Öjamossen.........det står en tanfärgat kelp långt bort på vägen o två andra fyrbeningar letar sork!

  

Var tusan é den!

Pippi gräver!

Så otroligt vackert även om jag bara hade mobilen att ta foton med.     

Här har älgen legat, det fanns sex stycken sådana gropar - är älgar flockdjur??  

Tur man inte stötte på dom - sex stycken till och med i mesta laget för mig!

Tre godingar!    

 
 
Åsa

Åsa

7 december 2010 16:36

Haha, Pippi tror inte sorken gett sig av, så som hon grävt.....

http://www.soltorp.com

 
Elida

Elida

7 december 2010 18:29

Tråkigt med höften och ländryggen.
Men ett klokt beslut.

Kan glädja dig med att längdskidåkning är den mest skonsamma träning vid denna typ av smärta.

http://www.freewebs.com/mira-java

Inger

7 december 2010 20:04

Men det låter ju bra! Då ska jag ligga i med skidåkningen o dom övningar som min lätt knasiga sjukgymnast hittar på åt mig!

 
Emma

Emma

7 december 2010 20:37

Klart man anmäler sig frivillig att träna och tävla superhundarna! ;)
Härlig utflykt i skogen, längskidor låter ju riktigt trevligt! Var nog också ca 10 år när det begav sig senast. ;)

http://herrharry.se

 
Ylva

Ylva

13 december 2010 18:07

Vilken härlig promenad. Och skidåkning är ju superkul.

Trist att det inte fungerar att springa längre men säger kroppen ifrån är det nog klokt att lyssna. Jag tror du kommer bli en superpeppcoach istället.

http://hagstedt.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards