Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

HD A o ED ua

Av Inger - 6 februari 2010 11:14

Dom är fina både på utsidan och insidan Cocos, Billy och Chip är nu inlästa på SKK data med höfter A och armbågar ua.....Superbra!  


På träningsfronten intet nytt, snön sätter käppar i hjulet på vettig träning men vi har garaget som träningsrum och det funkar bra med många av momenten.

Tänkte mej till ridhuset imorgon för lite agilityträning, ska testa om jag kan springa eller om mitt ben tycker att jag ska hålla mig lugn(är inte riktigt sams med mitt ben, jätte sugen på att springa ingen). Det blir slalomträning med småisarna på två portar slalom och sen belöning. Kontaktfältsträning två på två av = belöning. Sen också förhoppningsvis om det funkar lite hopp o tunnlar det beror på hur söndagsvärden lagt upp träningsbanorna.


Har märkt att jag slarvar katastrofalt när jag tränar på söndagarna kör mest på, på det som är uppställt utan att ha någon riktig planerad träning det blir som det blir o det är ju inte riktigt så jag hade planerat att träna. Så nu tänker jag ut en egen plan för varje hund innan jag börjar, Billy har jag inte så höga krav på i slalomet utan mera att jag vill ha bra kontakt och lyhördhet så han inte ger sig ut på egna påhitt. Cocos kan slalom bättre och är ruggigt snabb men har en förmåga att tjuvstarta så där lägger jag mycket krut på startmomentet.

Hon skall sitta kvar tills hon får sitt startord dvs hennes namn, hon skall sitta och vänta även om jag går långt bort, hoppar eller skuttar. Det är såååå svårt tycker lilla Cocos.  


Pippi och Elektra snabba säkra kontaktfält och slalom hur jag än springer.


Har startat upp mål för matten 2010 med att köpa ett aktivitetskort på Alléhallen i Hallsberg och där har jag börjat på vattengymnastik måndagar och yoga på onsdagar,  japp det ni, nu ska det tränas på kondisen  


Den 1 maj och 5 maj har Kumla Bk två inofficiella agilitytävlingar det är

Ing-Britt och jag som ska examineras som tävlingsledare. Så kom o tävla vi behöver 75 starter och jag hoppas att vi har snöfritt då och kan bjuda på trevliga tävlingsdagar. Välkomna!!! Inbjudan kommer på agility online snart!

 
 
Ylva

Ylva

6 februari 2010 12:06

Härligt att ha höfterna klara.
Ja, sådär är ridhuset för mig också. Jag bara...kör...och så känner jag mig dödligt slarvig som inte har ngn plan.
Heja dig som tränar dig själv så duktigt. :)

http://Hagstedt.nu

 
lena

lena

6 februari 2010 14:48

Grattis till fria HD, jasså minsann hon ska skaffa sig kondis. Så klokt, yoga ska ju vara bra för själen:)

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Oliver & Diana

Oliver & Diana

7 mars 2010 21:08

Tack snälla Inger för att vi fick komma till stallet och titta agilityn. Har precis startat en blogg, titta in till min sida om du vill. Ollipop heter Olivers sida : )
Du har en otroligt fin blogg, här kommer jag på besök ofta.

Kram Diana & Oliver

http://ollipop.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards