Alla inlägg den 15 november 2009

Av Inger - 15 november 2009 14:49

maffiatanterna dvs mina polare.....vi började träffas ursprungligen i samband med att vi gick utbildningen till undersköterskor/skötare. Vi hade från början ett mycket seriöst syfte med våra sammankomster vi grupparbetade tillsammans i utbildningen. Sen började vi träffades också en del privat, gå riktigt långa promenader med våra hundar, för tre/fjärdedelar av oss har hund och jag har ju så många att jag utan vidare kan dela med mig till polarn som är utan. På den tiden kallade vi oss för vandrarpolarna, vi har vandrat på många olika leden, grillat korv och ängnat oss åt allehanda friluftsaktiviteter.......ja ni kanske ser vart det här har barkat.... vi har fullkomligt tappat greppet. Numera träffas vi och umgås, äter god mat, dricker vin och berättar skrönor för varandra, hua ja så här kan det inte fortsätta.

Som tur är så har vi tagit tag i det hela och igår så träffades vi för att åka till Närkesberg och revyn Spanska flugan så nu är vi kulturella iallafall. Det var verkligen en lyckad eftermiddag! Kram på er polarna!


På förmiddagen idag har jag och Elektra o Billy varit i skogen för att spåra. Husse, Pippi och Cocos hade sin hemvärnsträning där de också spårade(husse och Cocos har dessutom sin hemvärnsutbildning på lördagarna).


Jag gick ett ganska långt spår ca 1km med 8 träapporter i till mina skruttar, min tanke var att låta Billy börja och sen plocka av honom efter två eller tre apporter allt utifrån hur det gick för honom i spåret. La spåret så jag lätt kunde ta mig tillbaka med honom för att sen ta Elektra och fortsätta i samma spår. Så Elektra fick ett spår som var dunderfärskt först och sen ett som hade legat ca 1,5 tim.


Fika stund med Åsa o Benga som också lagt spår och väntade på att de skulle ligga till sig, sen Billy först ut han går lugnt och metodiskt i spåret, tappar några gånger men det är bara att vänta ut honom så plockar han upp det igen han plockar också upp träapporterna som jag lagt ut. Han får spåra ca trehundra meter och tre apporter innan vi bryter och går tillbaka(inte i spåret utan efter en ledningsgata som ligger bredvid). Tycker att han var superduktig killen, har inte spårat så mycket med honom men han är en spårare helt klart!


Elektra ivrig som vanligt har bråttom bråttom ut, får jobba riktigt ordentligt i det tidiga spåret där jag alldeles nyss gick med Billy, det märks att hon vill ha koll på var ursprungsspåret går men också vill kolla där Billy har tappat spåret och snurrat. Sen där jag gick av spåret med Billy blir det tydligen mycket lättare för henne att spåra hon bryr sig inte om att göra en avstickare åt det hållet utan dundrar glatt på i mitt tidiga spår. Det går i ganska svår terräng med ris och framförallt bergknallar som jag pustade över när jag gick ut spåret men som nu känns som fjällkedjor, matten måste bättra på kondisen om vi ska orka spåra men Elektran hon går som en bulldoser. Pussgurkan!


Snart ska vi till klubben för ett träningspass med träningsgruppen det ryktas om att Anna o Kristofer bjuder på fika.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards