Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Kurshelg!

Av Inger - 21 mars 2009 18:18

Tävlingen förra helgen i Linköping gav ett nollat hopplopp med Pippi och två diskade agilitylopp med damerna i resultat.

Känner mej nöjd med det, vi hade några missar men det känns inte som om det är hela världen. Pippi klev av kontaktfältet på nerfarten av balansbommen men den stod så att den i stort sett slutade in i väggen med ett hinder 180 grader så man skulle vända tvärt och jag fullföljde inte utan vände upp för tidigt och drog med mig henne - mera träning på säkra självständiga kontaktfält. Tänk vad man lär sig!!

Elektra var kanon sansad och styrbar, men missade slalomingången och fick en 5;a tror att hon inte hann bromsa in och kom fel i andra porten, sen blev det fel tunnelingång = disk!

Men Åsa gjorde kanonlopp med sina små vovvar och kammade hem en vinst och en tredje placering......GRATTIS!! GRATTIS!!


Vi träffade också Carina med Cefeus Baccus i Linköping och smidde en del planer för vårt lag "Cefeus Änglar" det ser ut som om vi kommer att starta laget i Kista den 26 april och sen i Söderköping den 1 maj, i laget ingår också Sara och Cefeus Megan samt Åsa med Cefeus Jackaroo.

Vi ska ha kul och köra agility så det ryker!!


På söndagen bar det av till Fagersta och agilitytävling även där, men vi skulle inte tävla utan träffa Billy-Boys ev nya matte Mia. Hon var där med sin kelpie Troya och tävlade, det var även Caroline med Varga det vill säga Elektras mor o Cocos o Billys mormor så det blev en kelpie träff i Fagersta för även Chip med familj var på plats. Hoppas hoppas att det går bra för Billypojken i nya hemmet, enligt dom rapporter jag fått under veckan så verkar det som om han och övriga flocken börjar lära känna varandra.


Veckan har knallat på med promenader, trix träning och gymbollen så klart. Elektra och jag åkte till klubben en kväll för att träna ruta och fjärren det gick riktigt bra förutom att planen är superblöt, ja liknar mest en sjö - och nästa vecka drar Åsas o min agilitykurs igång. Kursare ta på er sjöstövlarna!


Idag har jag o Elektra varit i Köping på kurs för Fanny Gott - yes så kul!

Nu ska det bli roooligt med träning, har lekt burlekar, shapat Elektra att nosdutta i handen och backa - jag som har tyckt att hon var ett hopplöst fall har ju inte bjudit på ett enda beteende här hemma när jag tränat!!


Vooov Vooov på Er - det är en kursdag i morgon också!!


 
 
Madeleine Häggkvist

Madeleine Häggkvist

22 mars 2009 22:20

Elektra var inte alls hopplös, hon lärde sig bulekarna hur snabbt som helst ju! Hoppas du blev nöjd med kursen. Vi kanske ses på någon annan klickerkurs? ;)

http://madillly.blogtown.se

 
Pia

Pia

23 mars 2009 19:28

Synd att det sprack med Billy. Ja det är som det är med att vara uppfödare :)

http://www.cefeus-kelpie.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards