Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Inger - 24 augusti 2008 19:44

Under veckan har vi börjat på valpkurs med Cocos, det var uppstart i tisdags tre syskon ska kursa Ebba o Anna, Chip o Benga o så vi med Cocos.

Det ska bli kul! Janne o jag kommer att dela på kursen eftersom husse jobbar em varannan vecka. Vi gick en kort promenad första gången så Lena som är instruktör skulle få en uppfattning om hur dom går i koppel, det är si o så med koppelträningen, skulle behöva gå ut ensam med Cocos mera.


Dom stora hundarna har tränats i agility slalomingångar och lydnad, Elektra gick förvånandsvärt bra efter sitt långa uppehåll hon kanske har vilat sig i form.


Trots träningen på slalomingångar så har vi diskat oss i helgen på just ingångarna i slalom - måste lita på hundarna på tävlingsbanan.

Disk i Laxå med Elektra i hopploppet, hon tjuvstartar o duckar under första hindret, jag missar att hon ställt sig upp före start kommandot och går tillbaka och tar en springstart med henne. Om jag sett att hon även tjuvade skulle jag naturligtvis satt tillbaka henne men det missade jag.

Eftersom vi springstartade så var matte ohjälpligt efter och inte alls där jag borde vara med påföljd att just inget stämde utom slalomingången- jippi!


Söndagens lopp i Lidköping har vi diskat på slalomet i vanlig ordning igen men tack o lov inga tjuvstarter - trots att hon är så laddad.

Pippi kom på en andra plats i agilityloppet med fem fel men det blir tydligen en sm-pinne till skruttan.


Dotter Teres mår sämre det har bildats flera nya cystor som växer och tar plats, håret rasar i stora tussar och i lördags rakade vi av det som var kvar.

Cytostatikan som hon behandlas med tycks inte ha någon effekt på tumör o cystor bara biverkningar som håravfall o illamående.

Livet är inte lätt, inte rättvist! Ta vara på varandra!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards