Alla inlägg under maj 2008

Av Inger - 18 maj 2008 20:08

Gullsnoken Pippi hon kollar in valpar från sängkanten, tror att hon tycker dom e söta! Nu har dom bruna öppnat ögonen, dom övriga har små springor.

Dagarna går så fort och valpisarna växer så det knakar.



Av Inger - 14 maj 2008 10:33

Dom har blivit en vecka idag och är nu försäkrade i Folksam dolda fel i 3 år.

En sista kontrollvägning och alla ökar i rask takt och ligger nu mellan 550g- 670g. Så nu ska jag sluta väga dom små liven det verkar inte vara någon som inte äter och frodas. Alla är livliga och pigga, kliar sig,  gäspar ibland och visar en liten tunga och är ursöta!

Av Inger - 12 maj 2008 20:14

Elektra har bråda tider!

Det är jobbigt att vara mamma!

Först en snabb kiss o baj runda på morgonen, sen snabbt hem till bebisarna.

Kolla att katten inte sätter en tass i sovrummet där valplådan står o guldklimparna. Hålla koll även på Pippi så hon inte får för sig att komma för nära.............det uppskattas inte!

Sen ett oändligt matande heeela låånga dagen!


Av Inger - 11 maj 2008 10:29

Husse har bestämt sig för att black & tan tiken är hans nya tjänstehund, dels så är det spännande med den färgvarianten och hon har redan utmärkt sig genom att vara mycket framåt.

Sen tror jag att alla valparna i kullen blir sunda, friska och mycket aktiva.


De var ju väldigt stora redan när de föddes och har alla ökat bra i vikt. Samtliga ligger nu över 400gr en del av de stora över 500gr så de äter och mår bra, kivas och slåss vid mjölkbaren.


Namnet på den nya stjärnan är COCOS.

Av Inger - 8 maj 2008 09:57

Allt har gått så bra!

Elektra är en alldeles suverän mamma, igår när det var dax så tog hon hand om dom på en gång, slickade rent och pysslade om(man fick knappt peta på dom små).


Jag hade åkt till Kumla BK med Pippi för att träna en stund innan agilitykursen, men vi hann knappt börja så ringer husse och berättar att det var på gång. Åsa fick ta hand om kursen själv och jag åkte hem, då hade redan ettan kommit en svart hane med en liten vit fläck på bröstet, så söt!

Nummer två en brun tik, trean svart tik, fyran brun hane, femman svart tik sen kom en brun hane som har tan inslag och sist en black and tan tik.

Yes Yes så bra allt har gått!


Nu ligger dom o smaskar och äter, bråkar och piper.


Elektra har fått frukost på sängen och jag har fått kolla över dom små lite, ytterst lite hon har kontrollbehov den här mamman.

Men det ser ut som om dom bara mår bra!


Av Inger - 7 maj 2008 21:57

Första bebisen kom 19.36 det är en svart hane 349 gr.

Tvåan 20.50 brun tik 418 gr.

Trean 22.35 svart tik 347 gr.

Fyran 23.05 brun hane 450 gr.

Femman 23.15 svart tik 380 gr.

Sexan 00.15 mörkbrun hane 350 gr.

Sjuan 00.40 svart tik 410 gr.


Nu tror jag inte att det är flera.

4 tikar och 3 hanar sju stycken bäbbar.

Natti!!

Av Inger - 7 maj 2008 10:02

Hon bäddar, snurrar, flåsar, piper o följer matte i hälarna överallt.

Igår när jag kom hem efter jobbet tempade jag henne 37,1, senare samma  kväll 37,3 och i morse 37,3. Så det kanske dröjer, men hon fick bra fart på oss igår eftermiddag, då trodde jag att det var dax som hon fixade med valplådan(bäddade om fullständigt) och hon åt ingenting på hela dagen.

Idag har hon tittat lite på frukosten sen bäddade hon om i valplådan igen!

Min supersöta Elektra!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards