Direktlänk till inlägg 10 januari 2008

Dan före dan före Thailand!!

Av Inger - 10 januari 2008 16:00

Ja nu närmar det sig med stormsteg..........börjar bli lite nojig, packar och packar om o så där.


Huvudvärken som var så besvärlig igår är borta idag och förskylningen verkar inte bli så farlig, hoppas den försvinner helt! Har preparerar mig med allehanda naturmedel mot förskylning, och en massa andra piller.


Idag har jag tränat med hundarna av någon anledning så har det blivit väldigt dåligt med träning nu under en lång tid - men idag tog vi oss i kragen och åkte till klubben.


Pippi var bara extra taggad och jag började med rutan som hon älskar att springa till sen blev det apportering med dirigering. Kanonbra!!


Elektra är påverkad av det blöta på backen och tyckte att det var jobbigt att sitta fot och att ligga ned(hon har inte så mycket päls på magen urfälld som hon är) när vi hade diskuterat det ett tag (matte tycker att man kan sitta o ligga på kommando i blöt snö) så funkade det skapligt.

Elektra fick jag börja med leksaken i mitten på rutan igen för att hon skulle komma på vad hon skulle göra, då gick det bra!

Fick sen till några riktigt bra skiften i sitt stå ligg när hon riktigt kastar sig bakåt nedåt på ligg, snabbt gick det också!


Nu vilar vovvarna i varsin fotölj och har det bra...............undrar hur jag ska klara mej utan dom i 14 dagar. Tur att vi har hittat så bra fosterföräldrar till dom under vår semester, Pippi hamnar i Kumla och Elektra i Sköllersta och jag vet att dom kommer att aktiveras och ha det bra under tiden som vi lapar sol och dricker paraplydrinkar.


Så nu kommer det att vara lugnt på bloggen ett tag men den 28 januari landar vi på Arlanda igen och då kommer en semester rapport och förstås en uppdatering om hur vovvarna skött sig.


Kram på Er alla!!

 
 
Emelie

Emelie

21 januari 2008 20:02

Du är utmanad! Se fliken utmaningen på min hemsida för mer info.

http://emelieshundtraning.se

 
Ylva & Grus

Ylva & Grus

23 januari 2008 09:32

Hoppas att ni har en skön semester.

En fråga, eftersom jag är litet disträ; skulle vi ha sektionsmöte före eller efter årsmötet? Jag har på en lapp i min almanacka skrivit "i samband med årsmötet". Smart formulering va? Den gav ju inte så mycket såhär i efterhand. :D

http://www.grusifer.wordpress.com

 
Åsa

Åsa

28 januari 2008 14:12

Välkomna hem igen!!! Kunde ni inte tagit med lite sol...

http://roo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards