Direktlänk till inlägg 12 december 2007

Livets berg o dalbana!

Av Inger - 12 december 2007 21:14


Hallå igen!! 

Livet bjuder ju på dalar och toppar och vi i vår familj har fått lära oss att leva här och nu och att ta vara på varandra.  Alla ni andra som inte har förmånen att ha en dotter/syster Teres som får en att inse vad som är viktigt och värdefullt här i livet, stanna upp ett tag och tänk efter!

Vi vet ingenting om morgondagen - lev i nuet!


Har varit på föreläsning med Niina Svartberg tävlingspsykologi, mycket intressant jag är ju en av dom som tidigare varit så nervös på tävling att en hjärtinfarkt varit katastofalt nära. Det har hjälpt att jag nu har tävlat en hel del och fått mera rutin men visst är jag fortfarande nervös och till viss del är det bra, då skärper man till sig så lite nerver måste finnas med.


Det som jag denna gång tog till mig mest, är att det handlar om team-jobb. Vi hunden o jag finns i en bubbla vi går in o gör våra moment har 100% koncentration på varandra och har kul tillsammans. Vi äger planen!!

Sen så insåg jag att jag måste träna mera tävlingsmässigt och då menar jag verkligen tävling - inget snack med kompisen som agerar tävlingsledare inte själv sätta ut koner, ta apporter osv.


Jag ska oxå sätta upp mål för 2008.

Resultatmål och uppgiftsmål.


Pippi - resultatsmål - lydnad

Tre förstapriser i lydnad elit LP ELIT

Förbättra följande moment

9 - 10 på inkallning(snabbare stopp)

9 - 10 på fjärren(snabbare skiften)

8 - 9 på fria följet( inte bita mej i knät) hmm


Elektra - resultatmål - lydnad

Tre förstapriser i trean LP III

Förbättra följande moment

9 - 10 på inkallning(snabbare stopp)

9 - 10 på fjärren(snabbare skiften)

9 - 10 på rutan

9- 10 på vittringen


Elektra - resultatmål - bruks

godkänd lägre

uppflyttad lägre


Pippi - agility

Nollade lopp inom tidsgränsen, plocka SM nollor/pinnar


Elektra - agility

Upp i klass tre

Nollade lopp inom tidsgränsen, plocka SM nollor/pinnar


Uppgiftsmål - Pippi

Bubblan 100% koncentration - Pippi leker och latjar för mycket/men har å andra sidan roligt.


Uppgiftsmål - Elektra

Bubblan 100% koncentration

Svansen ska vifta!!

Hon ska älska träningen- den ska vara tävligsmässig.

Hon ska vara trygg och säker i momenten.


Uppgiftsmål - Inger

Förbereda alla träningar noga -

vad ska tränas, hur ska det tränas, vilket resultat vill jag ha.

Koncentration 100%.

Ge rätt signaler - kroppsspråket.


Ha förbaskat kul ihop med mina sötnosar!!!




 
 
Emelie & Ester

Emelie & Ester

13 december 2007 09:12

Så sant, lev här och nu man vet aldrig vad som händer här näst.Livet går ju inte i repris!

http://emelieshundtraning.se

 
Åsa

Åsa

21 december 2007 21:20

Tar tacksamt emot vittringstips, även om det börjar släppa något nu. Och du, du ska inte håna min Supergotte han kan oxå krypa! :)

http://roo.bloggagratis.se

 
Emelie & Ester

Emelie & Ester

21 december 2007 22:00

Det ska nog gå bra med Ester & Electra! Ska bli kul att få "prova" en Kelpie.

http://emelieshundtraning.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards