Direktlänk till inlägg 11 november 2007

Tokiga eller tokiga???

Av Inger - 11 november 2007 16:59

Ja, vi är nog smått tokig!

Hade bestämt att spåra med Åsa o Roo idag redan klockan 7.45, varför undrar ni, tja vi hade pratat om att spåra några stycken och tillslut var det bara Åsa o jag kvar då tyckte vi att det var lika bra att starta tidigt så man hinner med allt annat viktigt en sån här dag(Fars dag).


Vi åkte till Tripphult stannade vid Ögonakällan och la varsitt spår på ca 5-600 meter, fyra apporter + slut.


Tränade budföring medan spåret låg, det gick så där Elektra springer som tusan men skippar helt ingångarna - kom inte på varför förrän vi satt och fikade. Vi har ju taggat henne så när vi tränat med skott att vi har struntat i ingångarna, det känns inte som nått jätteproblem det är bara att vara noga med dom ett tag så löser det sig nog.


Åsas Algot var oxå med så vi släppte ut alla tre på bus o lek o som dom lekte och sprang som galna! Sen fick dom vila i bilen och vi käkade frukost innan det var dax att släppa dom på spåret.


Som hon spårar, med ordentlig fart och ett bestämt drag i linan bryr sig inte om det trasslar eller om matte snubblar över stock o sten.

Plockade de två första apporterna, fick skinkost som belöning, sen missade hon de två sista men plockar slutet - tja inte så illa det är länge sen vi spårade och jag måste jobba mer med hennes föremålsintresse.


Vi var otroligt nöjda när vi redan klockan 10.00 begav oss hem från spårskogen. Lite pyssel hemma(tvätt o disk o sånt tjafs) sen åkte jag och hämtade Teres för vi skulle hälsa på hos mor/mormor i Isåsen.

Det var bara bra med henne där i skogen och mycket snö hade hon som man kan busa runt i, iallafall om man är vovve.

 
 
Emelie & Ester

Emelie & Ester

11 november 2007 20:32

Ja, ni är nog lite tokiga.... Jag tränar GÄRNA men inte mitt i natten!

http://emelieshundtraning.se

 
Åsa

Åsa

11 november 2007 22:57

Vi är helt klart lite tokiga...
Men hundarna gillade det! :-)

http://roo.bloggagratis.se

 
Emelie & Ester

Emelie & Ester

15 november 2007 20:52

Halloj! Allt väl? Hoppas du kommer med på söndag och kör agility. Jag behöver mitt "agilityorakel"!! Inget ont om Åsa hon är säkert också väldigt duktig misstänker jag.

http://emelieshundtraning.se

 
Ingen bild

Carola pettson findus i Torpet

20 november 2007 19:20

Hallåj var på kaffe visit hos birgitta idag tänker på Er, hoppas vi kan ses i torpet den 11 Dec kram kram Carola

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 23 mars 2012 12:19

Elektra blir bara rundare och rundare om magen    Påskhelgen är det dags för valpisar och Elektra tar det numera mycket lugnt!   Våren är här, varmt och skönt, planen på klubben är torr och fin så jag har tränade kryp och apportering med Cocos,...

Av Inger - 6 mars 2012 21:15

Så här ser det ut hos oss!      Här ligger Cocos råttan o myser på kvällskvisten. Idag har hon spårat fint och vi tränar kryp för att kunna tävla ett lägre spår nu i vår. Pippi har varit med Emma i helgen och tävlat agility. Linköping i lö...

Av Inger - 9 februari 2012 12:54

Vi har varit i Sollentuna och träffat kelpie killen Izze med familj. Dom fattade tycke för varandra och här är några bilder från dejten!           Nu hoppas vi på små kelpievalpar.......någon gång efter påsk.   ...

Av Inger - 31 januari 2012 11:56

Agilityplaneringen får mina superhandlers ta, men jag vet att Emma och Cocos kommer att starta klass 2 någon gång i vår, vilken tävling det blir har vi inte planerat ännu. Emma är sugen på att plocka flera Agilitypinnar med Pippi det fattas 3 för att...

Av Inger - 20 januari 2012 15:26

Ska kanske nämna några minnesvärda händelser som hänt under 2011.   Mina duktiga handlers i agility Åsa, Emma o Rebecca har tävlat under hela 2011 med mycket bra resultat. Elektra o Åsa tog ett agilitycert i Karlstad i februari samt SM pinne ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogga Rosa

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards